Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:12En annan sak som skiljer en tävlingssko från en vanlig är (väl?) att tävlingskon inte håller mer än typiskt 50 mil medan en vanlig sko håller 100-150.
En annan sak som skiljer en tävlingssko från en vanlig är (väl?) att tävlingskon inte håller mer än typiskt 50 mil medan en vanlig sko håller 100-150.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 11:15"Håller" är en definition. Inom orienteringen brukar man tejpa skorna med silvertejp tills det inte går längre.
"Håller" är en definition. Inom orienteringen brukar man tejpa skorna med silvertejp tills det inte går längre.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 12:32Håller är verkligen en definitionsfråga. Det som slits är dämpningen som efter ett tag slutar fungera och eftersom det är mindre dämpning i ett par tävlingsskor så slits den ut snabbare. Därmed inte sagt att resten av skon inte håller längre och har du et
Håller är verkligen en definitionsfråga. Det som slits är dämpningen som efter ett tag slutar fungera och eftersom det är mindre dämpning i ett par tävlingsskor så slits den ut snabbare. Därmed inte sagt att resten av skon inte håller längre och har du et
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:15..och har man ett riktigt fint löpsteg slits inte skorna alls (barfotalöpning). Det är därför skoindustrin väljer att tillverka skor som förstör löparnas löpsteg och sliter ut skor något så grönj*vligt! 😉
..och har man ett riktigt fint löpsteg slits inte skorna alls (barfotalöpning). Det är därför skoindustrin väljer att tillverka skor som förstör löparnas löpsteg och sliter ut skor något så grönj*vligt! 😉
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:19"Inov-8 är framtagna för terräng."
Inov-8 har även skor som passar för asfalt:
http://inov-8.com/Products-Activity.asp?AID=160&PG=PG1&L=22
"Inov-8 är framtagna för terräng."
Inov-8 har även skor som passar för asfalt:
http://inov-8.com/Products-Activity.asp?AID=160&PG=PG1&L=22
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 14:06"Håller" behöver inte definieras i det här fallet: när det gäller lättviktsskor gäller det att få bort överflödig vikt ;), mao så kan "slitsulan" på en lättviktssko göras tunnare än "slitsulan" på en mängdträningsko. Dämpning och sulan tar slut ungefär sa
"Håller" behöver inte definieras i det här fallet: när det gäller lättviktsskor gäller det att få bort överflödig vikt ;), mao så kan "slitsulan" på en lättviktssko göras tunnare än "slitsulan" på en mängdträningsko. Dämpning och sulan tar slut ungefär sa
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 15:35Det är synd att det ska vara så svårt att hitta några mindre dämpade skor. De vanliga sportbutikerna verkar inte ha något intresse alls av att ta in ens några vanliga tävlingsskor.
Det är synd att det ska vara så svårt att hitta några mindre dämpade skor. De vanliga sportbutikerna verkar inte ha något intresse alls av att ta in ens några vanliga tävlingsskor.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 18:25@Daniel, ofta ligger dom å skräpar i reahögarna...
@Daniel, ofta ligger dom å skräpar i reahögarna...
Quote from Sissel Svanøe on 25 April 2010, 17:00För att svara på trådskaparens andra fråga (2010-04-23 09:01); Lunaracer är en underbar och lätt sko och om du är så lyckligt lottad att den passar dig och dina fötter tycker jag verkligen att du kan köpa ett par. Finns billigt på wiggle.co.uk. (76 pund.
För att svara på trådskaparens andra fråga (2010-04-23 09:01); Lunaracer är en underbar och lätt sko och om du är så lyckligt lottad att den passar dig och dina fötter tycker jag verkligen att du kan köpa ett par. Finns billigt på wiggle.co.uk. (76 pund.
Quote from Funbeat user on 25 April 2010, 18:24@Maria
Har hört samma omdöme av många när det gäller LunaRacer. Vad har du för steg? Neutral?
Edit: När jag ser rubriken inser jag hur dum frågan blev 🙂
@Maria
Har hört samma omdöme av många när det gäller LunaRacer. Vad har du för steg? Neutral?
Edit: När jag ser rubriken inser jag hur dum frågan blev 🙂