Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har en uppfattning om möjligheten att få en plats genom lotteriet?

Jag har varit med i lotteriet varje år sedan 2006. Fick en plats 2006, men drog sedan nit tre år i rad (vilket gav mig en garanterad plats 2010). Jag är med i lotteriet i år igen och hoppas på det bästa!

En av sex vinner läste jag för några år sen på deras hemsida. Antalet sökande ökar ju varje år, så gissningsvis handlar det om runt en chans på åtta nu.

Det står på NYC Marathons hemsida att dragningen var idag men jag hittar ingen vinnarlista, vet någon var den finns?

För enkelhetens skull får man även ett mail där det står om man vunnit eller inte. Drar man nitlott 3 år i rad, är man garanterad en startplats det fjärde året. 2013 ska jag alltså springa - senast! (drog nitlott 2010-2011)

Vore häftigt att springa i New York men ska först klara av Stockholm och Berlin Marathon Någon som kan komma med jämförelse?

Det krävs lång framförhållning för NYC, 4 år i lotteriet, nästa möjlighet med SpringTimeTravel är 2013 eller om man klarar en halvmara under 1.24/1.30 (40+). Alternativt så skänker man $2500 till välgörenhet så får man en plats.

jag kom inte med heller på dragning, ok får prova igen nästa år.
Lycka till - ni som kom med!

Jag kom med!!!

En undran; ni menar att man alltså anmäler sig och sedan sker en lottning vem som kommer med? Och har man dragit nit 3 år är man garanterad start år 4?
Betalar man någon avgift för att delta i lotteriet?