Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja, 11 dollar per år i kostar nitlotten!

Vinner man en plats blir det däremot genast dyrare 🙂

Självklart är det så 🙂
Vad kostar det förresten?

Non-U.S. Residents (including Puerto Rico)
US $281

+ 11 dollar i administrativ avgift, för alla deltagare.

Och resa och boende förstås 🙂

Här finns kvaltider mm:
http://ingnycmarathon.org/entrantinfo/apply.htm

Kjelles tråkiga råd...
Boka med dom resebolagen som har fasta reserverade startplatser.
Visst spännande med lotteri ....å du kan faktiskt tjäna upp till tusingen på resan....!?. Å så får du fixa transfern till startplatsen själv samt köpa in dig på hotell

Kjell:
2 785? Upp till tusingen på resan? Jag vet inte vilka siffror det är du jämför.

Springtime tog 3600 kronor för startplatsen till NYC Marathon förra året. Jämför gärna det med $11 + $281. Inget extra ingår i Springtime-alternativet (transfern till

Kul att prisjämförelsen kom upp för jag diskuterade just det med några andra. Det finns grymt mycket pengar att tjäna på att fixa det själv jämfört med utsugarna på Springtime.

Min vistelse i NYC med tre nätter + flyg i april gick på 5800 kronor. Då had

Vissa vill kanske ha en paketlösning medan andra väljer att ordna saker på egen hand. Själv hade jag tur och fick en startplats första gången jag var med i lotteriet. Då är det ju inget snack om saken.

Det vore för övrigt trevligt med lite gemensamma aki

Gillar man paketlösningar så ska man använda sig av det men det är bra att vara medveten om att det finns mycket pengar att tjäna på att fixa det själv om man har möjlighet. Timpenningen på det arbetet är rätt ok.

Förlåt mig Morgan....!
Jag sprang 1994 å det kanske har skett en del vad priserna anbelangar. Det var då de....å nu e de tydligen en annan verklighet som vi lever i.
Men loppet är likt förbannat värt varenda cent å dollar...
Får väl ha lite bättre koll på