Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Gott, då var man anmäld till årets prövning...

Inga fler som ska med? Vad jag ser är det endast tre i denna grupp...

Hugo - Rookie

Förr eller senare ska jag springa NYC maran, får nöja mig med ett varv runt Central Park i Augusti.

Jag ska springa NYC marathon. Förra gången hade jag av någon oförklarlig anledning glömt att tejpa bröstvårtorna. Vid närmare 3 mil hade de i alla fall en station med vaselin så jag fick lite lindring där (t+)

Anmäl dig Zandra!!
Har kört NYC 2 ggr (1985 & 2006) - vilket lopp!!!
Och vilken arragemang runt själva tävlingen - man kan säga vad man vill om amerikanare, MEN att arrangera är de KUNGAR på. Före loppet, under loppet och efter loppet blir du "omhändertag

Är det någon som vet om det ens finns platser kvar?!? Hade varit riktigt sugen på att springa det 2009

Julia, jag har för mig att du springer fort så kvaltiderna kanske kan vara något att kika på? För 2008 är det för sent men för 2009 har man god tid på sig (fram till 1 maj). Springtimes resor brukar säljas slut ganska snabbt, tror jag, så det kan hända at

Bra att det räcker med halvmara för att kvala. Har någon koll på kvaltid / seedning i startledet.

Kvaltiderna hittar man om man följer länken jag skickade: 1:23/2:55 för män upp till 40.
Seedningen sker automatiskt: man får ange en bästa-tid när man anmäler sig.

Jag är nog inte riktigt med på hur det fungerar med kvaltider, det var ju inte så att jag sprang mitt senaste (och förvisso enda) marathon på 3:23 men kan man ändå söka sig in på den kvaltiden?!? Målet för nästa mara är nog runt 3:15, men har hört att NY

Man skall ha sprungit snabbare än kvaltiden, dessvärre 😉