Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNi som är blodgivare
You need to log in to create posts and topics.

I onsdags gav jag blod för första gången. Jag kände inget konstigt de första timmarna efteråt men framåt kvällen hade jag lite yrsel. Igår vilade jag mig. I morses sprang jag - puh! Jag hade absolut ingen ork och fick hjärtklappning.

Hur snabbt brukar m

Jag brukar i normala fall inte gå på gympa samma dag som jag lämnat blod, men dagen efter brukar jag vara ok igen.
Nu sist däremot,,,,då lämnade jag blod på fredag morgon och hade planerat att jogga på lördagens eftermiddag. Fanns inte en chans, jag hade

Det där är väldigt individuellt. Själv gav jag blod i flera år men mådde dåligt någon vecka efteråt. När jag slutligen berättade detta för blodcentralen kollade de mitt blodtryck vilket låg alldeles för lågt för att ge och egentligen vägde jag precis på g

Min kompis fick infon att det kan ta 3 dagar innan man är helt tillbaka igen.

Enl syrrorna på blodbussen bör man inte träna samma dag men sen ska det gå bra.. fast det är säkert väldigt individuellt.
Åkte längdskidor efter en blodgivning och det kändes som att jag haft en ordentlig flunsa.. så syrrorna har nog rätt gällande träning

Precis så har det varit för mig oxå; oftast brukar jag inte ha några bekymmer med att springa dagen efter jag lämnat blod, men det har varit vid enstaka tillfällen som jag behövt två dagar för att återhämta mig. Vet inte varför det blir så ibland. Det bru

Testade att gå på zumba samma dag som jag gett blod, det gör jag inte om! Förutom att det var hundra gångar jobbigare än vanligt var det dessutom väldigt snurrigt bitvis.
Dagen efter har jag dock aldrig haft problem, men jag tränar inte direkt på elitnivå

Tack för era svar! Jag provar att springa imorgon igen så får vi se hur det går. Jag har ganska lågt blodtryck, ligger runt 100/60 så det spelar säkert in.

Som sagt jätteindividuellt. Jag brukar knappt komma ihåg att jag lämnat blod dagen innan och påverkas inte alls av det.
Ett par gånger har jag dock somnat på intressanta ställen senare samma dag.

Jag kände av det i några dagar första två gångerna. Nu kan jag känna mig lite seg under träning dagarna efter, men jag kan träna som vanligt. Efter en vecka känner jag absolut ingen skillnad mot innan.

Det är definitivt värt det.