Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNi som bor i Sthlm: Har ni bytt t …
You need to log in to create posts and topics.

En fråga till er som bor i Sthlm och cykelpendlar på asfalt: har ni bytt till dubbdäck ännu? Om inte, när är det dags att göra det? Kan det vara halt omdet regnar men är plusgrader (tänker på löv osv)? Är rädd för att ramla...

nopp, jag lär nog vänta tills dec-jan, nu är vägarna fortfarande snöfria. är det risk för underkylt eller is så tar jag det bara lugnare i kurvorna.

jag kör fortfarande med racern 🙂

Racer med "slicks" fortfarande. Det är så trist att cykla på dubbdäck.

Vurpade iofs på is förra vecka men då var det minusgrader och lite snö.

Se upp när marken är fuktig och det är klart. Är temperaturen neråt 0 kan det vara halt. Speciellt i svackor,

Okej. Kör ni lika fort som vanligt eller tar ni det lite lugnare?

är det risk för halka så tar jag det lite lugnare. finns ingen anledning att chansa och riskera att gå i backen. oftast är det bara mornarna som är kyliga (okt-nov) på em har temperaturen oftast stigit och det går bättre att hålla högre fart.

Dubbdäck sätter jag på när det är halt.

Inga dubbar för mig ännu. Jag har så bra däck på min MTB, så jag klarar både blöta vägar och löv med dem. Men när det fryser på lite åker dubben på.

inga dubbisar ännu.
Men när de åker på, så får de sitta till slutet på mars. (tills jag åker till värmen med racern)

Min vintercykel har dubbdäcken på året om. Men svaret på frågan får väl bli att ännu har det inte varit aktuellt att plocka fram den ur gömmorna. Måste bli snö/is först. Innan dess tar jag det bara lite lugnare där det kan förväntas vara risk för halt und

Jag har knappt rört racern i år.
Det känns lite motigt att börja med racern nu så jag springer istället på gym och väntar på dubbsäsongen. Jag ser fram emot att få lägga på dubbdäcken på hybriden och börja vintercykla.