Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 13:25När frosten kommer börjar jag med ett dubbdäck på framhjulet, funkar förvånansvärt bra på halka, de flesta halkvurpor beror på tappad kontroll på framhjulet. Sedan när vargavintern viner runt knutarna åker dubbat på bak också...
När frosten kommer börjar jag med ett dubbdäck på framhjulet, funkar förvånansvärt bra på halka, de flesta halkvurpor beror på tappad kontroll på framhjulet. Sedan när vargavintern viner runt knutarna åker dubbat på bak också...
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 14:31Inte stockholm men västerås är inte så långt bort. Rullar på dubbdäcken sedan en vecka tillbaka, då första ishalkan kom när jag cyklade hem och var väldigt nära en prakt vurpa trots att det inte gick så fort just då. Tugga asvalt är ingen hobby hos mig s
Inte stockholm men västerås är inte så långt bort. Rullar på dubbdäcken sedan en vecka tillbaka, då första ishalkan kom när jag cyklade hem och var väldigt nära en prakt vurpa trots att det inte gick så fort just då. Tugga asvalt är ingen hobby hos mig s
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 19:28Kör odubbat i Gävle med men jag är lite orolig varje morn att de ska ha frusit på. Måste nog göra vintercykeln redo i helgen.
Kör odubbat i Gävle med men jag är lite orolig varje morn att de ska ha frusit på. Måste nog göra vintercykeln redo i helgen.
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 21:19Jag har inte slutat med racern än, det var väl bara några morgnar förra veckan som det var lite vitt på backen, men det var bara att ta det mer försiktigt!
Undrar spänt hur länge man kan fortsätta med racern 🙂 OCH - när det verkligen börjar bli bister k
Jag har inte slutat med racern än, det var väl bara några morgnar förra veckan som det var lite vitt på backen, men det var bara att ta det mer försiktigt!
Undrar spänt hur länge man kan fortsätta med racern 🙂 OCH - när det verkligen börjar bli bister k
Quote from Funbeat user on 24 October 2009, 21:39När de börjar sanda så är det dags för dubbisar, de är mer motstånskraftiga mot punkteringar.
Eventuellt kommer de på tidigare pga halka
När de börjar sanda så är det dags för dubbisar, de är mer motstånskraftiga mot punkteringar.
Eventuellt kommer de på tidigare pga halka
Quote from Mattias Johansson on 25 October 2009, 01:17>Undrar spänt hur länge man kan fortsätta med racern 🙂
Om jag inte minns fel så var jag ute med racern i januari i fjol (småland).
>Undrar spänt hur länge man kan fortsätta med racern 🙂
Om jag inte minns fel så var jag ute med racern i januari i fjol (småland).
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 13:09Dubbdäcken åkte på idag så nu rasslar det dödsskönt mot asfalten.
Jag tycker det är lite läskigt med löven och hoppas att dubbdäcken skall göra det säkrare och sedan är det väl inte långt tills snön kommer...
Dubbdäcken åkte på idag så nu rasslar det dödsskönt mot asfalten.
Jag tycker det är lite läskigt med löven och hoppas att dubbdäcken skall göra det säkrare och sedan är det väl inte långt tills snön kommer...
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 13:57Inga vinterdäck än. Det händer att jag hamnar på Hornsgatan och där blir det inom kort dubbförbud. 😉
Annars brukar sommarcykel/däck hänga med fram till i mitten av november eller när det blir för kallt/för mycket snö/sand på gator och cykelbanor. I fjol
Inga vinterdäck än. Det händer att jag hamnar på Hornsgatan och där blir det inom kort dubbförbud. 😉
Annars brukar sommarcykel/däck hänga med fram till i mitten av november eller när det blir för kallt/för mycket snö/sand på gator och cykelbanor. I fjol
Quote from Funbeat user on 25 October 2009, 14:02Hans, du får bära cykeln på Hornsgatan!
Hans, du får bära cykeln på Hornsgatan!
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 15:27Lennart: Jag tvekar. Bär gärna inte på min Hule som väger 25 kg (jo, den gamla militärhojen) på vilken mina dubbdäck sitter. Tar nog hellre en omväg. Man får visst korsa Hornsgatan utan böter. Det ger ju också extra motion inför nästa års VR! (H)
Högaktn
Lennart: Jag tvekar. Bär gärna inte på min Hule som väger 25 kg (jo, den gamla militärhojen) på vilken mina dubbdäck sitter. Tar nog hellre en omväg. Man får visst korsa Hornsgatan utan böter. Det ger ju också extra motion inför nästa års VR! (H)
Högaktn