Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNi som gör runt 30 km/h i snitt p …
You need to log in to create posts and topics.

Det psykologiska spelar en viss roll också, är man riktigt trött är det lättare att gå med om man har ett hjul att stirra på.
Sen beror skillnaden på hur slipad man är på att ligga på rulle, dra i uppförsbackarna och inte utför rekommenderas..;)

Förra året snittade jag ung 30 ensam o 35/36 i lopp, så det stämmer väl med vad andra säger

Hej Stefan.

"dra i uppförsbackarna och inte utför rekommenderas.. "

Det kan ju stämma om man är en liten "räkstjärt", men det är inte jag, som kan dra uppför. Själv tycker jag det är trevligare att göra det där lilla extra precis på krönet å få en lite

för mig brukar det bli 3-5km/h skillnad, minst! maskar alltid när jag är ensam. 🙂

Beror på sträckan och vad jag har som mål med motionsloppet. Runt Roxen har jag kört fortare själv på träning än vad jag gjorde i söndags. Men vi hade mysigt i vårat gäng och det är värt så mycket mer. Däremot runt Vättern gjorde det skillnad att köra med

Årets Roxen runt var ju i stormvindar. 😀

Hart kört i fulare väder runt den pölen. Det som gjorde det lite tuffare i år var att man fick vind på slutet och det var mycket kantvind då. Östgötaloppet Motion i våras blåste värre, men medvind på slutet.

Kantvindskörning är härdande.

Absolut, jag är riktigt hård denna vecka...

Jag ligger ca 5 km/h långsammare när jag kör själv. För mig är inte motionslopp nån j*vla picknick och söndagsutflykt. Men det kan ju bero på att jag gjorde mitt livs två första motionslopp iår (Glan och Yngaren runt) och därför körde så fort jag orkar. Ä