Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag simmar i klor i stort sett varje dag sedan fyra månader. Simtränade även när jag var yngre - då var mitt hår ofärgat/opreppat o jag minns inte att det tog stryk. Nu däremot börjar det kännas sprött i topparna och jag inbillar mig oxå att det börjar sk

Badmössa?

Förutom att använda badmössa så tvätta ur kloret ur håret efteråt!

Jag använder inpackning för skadat hår 1-2 ggr/vecka, det hjälper hyfsat. Har man mycket tid på sig efter passet kan man ju alltid kleta på balsam och hänga i bastun en stund innan man sk

Blöt håret i friskt vatten innan simpasset, sätt på badmössa. Tvätta efteråt. När håret redan är vått så drar det inte åt sig så mycket klorvatten - även om man har badmössa läcker det nämligen in en del vatten när man är i bassängen.

jag brukar ha det i fläta när jag simmar och sen tvätta ur med schampoo och balsam efteråt och jag märkte inte så mkt (mer än att det röda i hårfärgen blev ljusare då). Men var noga med att tvätta ur kloret, och låt håret vara ifred så mycket som möjligt

Alltid badmössa för min del när jag tränar.

Samma sak för mig.. Alltid badmössa, trots att jag inte har ngn simklubb och därmed simmar på allmänhetens tid och folk undrar vad det är för ett miffo som kommer in och simmar. Det är inte direkt för att man ser så snygg ut som jag använder det :-). Men

Näe, snygg i badmössa är man inte direkt 🙂 Speciellt inte när man har mycket hår och stoppar in det till en klump på bakhuvudet. Men simtränar jag i grupp är det inget jag tänker på. Simtränar jag själv kan det vara bra, för då brukar folk förstå att man

Min flickvän simmar (mer än jag...) och tydligen kan hårfärgning+klorvatten ge lustiga resultat!

Fråga frisören om färgningen/toners/vad-det-nu-heter tål klorvatten!

Tackar för tipsen.

Ja jag är lite ute efter om någon vet någon hårvårdsprodukt som kan hjälpa. Även om man har badmössa (vilket jag iof vägrar) o tvättar håret efter simningen så får man ju klor i håret...