Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått min vackra pingvin-badmössa nu, så nu är jag snyggast i simhallen 🙂 Plus att mitt hår kommer att älska att slippa överflödet av klor.

Färg + simma = höstack som trasslar.
Jag tycker saken blir bättre om man lägger i leave-in-condition som reder ut frissigt hår efter schampo+balsam efter ett pass. Då är det hyfsat iordning morgonen efter.

Åh häftigt med vattenreningsföreläsningen. Ska vi inte allihop ta och testa att köra schampo + tvål nästa gång och se vad våra kollegor tycker om oss efter ett simpass? 🙂 Eller partners ni som har det.

Nu när jag börjat använda badmössa (simmössa eller vad det nu heter...) så tycker jag inte att jag har ngr problem med håret! Den skyddar VERKLIGEN BRA! Sen är det lite "trixigt" att få på den men man kommer liksom "in i det" 🙂

Och appropå snygg så tyc

Funderar på om det inte snarare kan vara överdosering av schampoo och inpackningar som skadar håret, snarare än kloret. Jag sköljer håret grundligt före och efter simning, dock utan schampoo. Än så länge har jag inte sett nåt extra slitage trots att jag h

Anna Christina: Kanske kan silverschampoo vara till hjälp om du är blond och håret börjat skifta i grönt? En bra inpackning för färgat hår någon gång i veckan kan nog också vara bra.

NEJ! Inte silverjoner! Det pajar i reningsverket. Silverjoner dödar bakterierna (som renar vårt vatten). INTE BRA!

silvershampo tar väl dessutom bara bort gula reflexer och inte gröna.

Silverschampo innehåller väl ändå inte silverjoner...? Brukar vara violetta pigment i som precis som Jessica säger motverkar det gula i håret. Sedan innehåller de flesta schampon tensider som ändå inte är bra ur miljösynpunkt. Men det är en annan histori

Jag undrar oxå om silverschampo verkligen innehåller nån form av silver men ur miljösynpunkt är det ju kasst med tensider OCH de torkar ut och förstör håret så varför envisas med att förstöra håret med dyra schampon bara för att bli tvungen att köpa samma