Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

se till att ha ett bra schampoo, som känns bra för dig. Och använd alltid balsam efteråt. Det är svårt att säga ett spec märke eftersom olika hår reagerar olika. men loreal elvital tycker de flesta är riktigt bra, både champoo och balsam. Personligen anvä

Jag var på föreläsning om vattenrening för ett tag sen. Där sa de att man skulle tvätta håret med schampo och kroppen med tvål innan besöket i bassängen. Efteråt ska man bara skölja av sig och ta balsam (om man behöver det). Klor reagerar med smuts vilket

inte konstigt att jag alltid luktar klor...

Ja eller hur...ha ha

Känns ju dock rätt "inne" i dessa tider med Phelps och så...

Hm...jag håller också på å velar "badmössa inte badmössa?".....och som sagt om man tränade i grupp vore det en sak...men lite anorlunda när man "motionssimmar" (även om man simmar snabbt)....men det lutar åt det hållet! Jag har färgat håret åt det "rödbru

Alldeles rätt där Sara om kloret. Vad som händer är att kloret i princip kapslar in dig i din egen smuts. Ju skitigare man är desto mer klor kommer man att lukta. Finfint va. Tänk om alla kunde va lika noggranna med att tvätta sig innan. Skulle heller int

Klor är vattenlösligt 🙂 Produkter för att ta bort rester av klor är onödigt försäljarsnack. Behövs inga dyra produkter från frisör, enkla (billiga) inpackningar och badmössa är det bästa.

Se där så mkt bättre.. badmössa e det bara att tuta o köra med 🙂

Badmössa på och Head & Shoulders shampoo efteråt. Bästa shampoot mot klorlukt mm. Annars går det inte att undvika att man luktar klor ibland. Men man luktar iaf aldrig svett!

Hur kan man vara för fåfäng för att ha badmössa? Det är ju inte precis som att man är snyggast i stan i simglasögon redan som det är.