Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike+ IPOD
You need to log in to create posts and topics.

Jag lovar att utvärdera 🙂 Men hittills känns det finfint. Var ute på en testjogg runt huset, hihi. Roliga funktioner på hemsidan sen oxå.

ja, utvärdera i forumet! Tänk högt 😉
vill gärna veta hur det funkar!

Det funkar finfint asså! Enligt mapmyrun.com så är det på pricken samma sträcka uppmätt med sensorn. Dock efter kalibrering. Innan jag fixade det överskattade den min hastighet och sträcka litegrann.. Men det verkar funka toppen än så länge! 🙂

nån mer som hört nått om batteriet? att det ska vara dåligt och inte hålla så länge?

Man kan iaf stänga av sensorn om man planerar att inte använda den på ett tag. Då går ju inga batterier. Men frågan är om det lönar sig... det kanske tar extra mkt kraft att sätta på/stänga av...?

jag vet inte... finns det nått sätt att se hur mkt batteri man har kvar? isåfall kanske du kan kolla lite då och då och se hur mkt den drar...?

Jag var själv intresserad av Nike+ ett tag, men det verkar helt enkelt inte värt det. Eller iallafall inte förrän jag köpt en Ipod Nano.
Det som går att hitta på nätet är att batteriet "ska" hålla i upp till 1000 aktiva timmar: http://docs.info.apple.com/

1000 timmar?

Kostnad för poden blir då 30 öre per tränad timme, det tycker jag är ruskigt billigt.

Det där med att det inte går att byta batteri var vad jag också hade hört så därför är jag tveksam till om det är värt det. Har en iPod Nano redan som jag fick i julklapp så det skulle bara vara själva Nike+ kitet jag behöver köpa isåfall.

Får se hur de

Springer man en timme per dag så kommer ju batteriet i poden lätt hålla mer än två år, och överlever förmodligen både skorna och nanon?