Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike+ och iPod ?
You need to log in to create posts and topics.

En kompis som har iPod funderar på att köpa till en "iPod Sport Kit" som det heter.

Måste han köpa skorna också eller kan man använda sina gamla löpskor?
Nån som har nån erfarenhet?

Inte testat själv men har sett flertalet människor som helt enkelt bara har tejpat fast fotgrejen på skon. Visst den sitter antagligen bättre om du har ett riktigt Nike Ipod-fack men borde gå utmärkt med alla sorters skor.

Jag har hela paketet. Jag har även skorna (alla Nikes modeller har Nike+ numer som är kompatibla med chipet) och har provat att köra med att par andra skor, men det fngerar inte bra. Du vill INTE ha ett chip som sticker upp under sulan, utan hela vitsen m

Jag har Ipod och Nike+ grejen men har kört med mina Asics. Jag köpte en liten fot"väska" från Nike som sitter fast på skosnöret och däri fick den lilla mottagaren plats. Det funkade hur bra som helst. (Nu använder jag dock Polars footpod för att mäta strä

Jag funderar också på att skaffa, sparar just nu pengar till en iPod 🙂

Men jag har hört folk som sätter det ovanpå foten, innan man tar på skon och det skulle tydligen fungera. Men verkar iofs lite knöligt... Men om man har bra fungerande skor tycker

Det här med iPod.. Jag skulle nog lätt köpa en iPod OM det inte vore för kravet på iTunes och att man inte bara kan koppla in den och få upp den som en enhet.. Apple = (t-)

et verkar ju vara en grymt rolig pryl... hur mycket kostar hela kittet med skor och ipd och hela tjossan hejsan?

Andreas, du är inte alls tvingad använda iTunes (som om det nu skulle vara så illa, det är en fruktansvärt kapabel medihanterare och -organiserare). Det finns en uppsjö av tredjepartsmjukvaror som emulerar det gamla sättet att hantera låtar, alltså att ko

Och angående speciella skor, jag karvade bara en fördjupning i mina taiwanesiska skitskor och ploppade ner sensorn där. Funkade jättebra.

tja ipoden kostar mellan 1300 och 1800. sportkitet 400 och skorna tja nästan alla nike har plats för sportkitet nu. mina skor kostade 1300. Nu väntar jag bara på att apple och nike lägger till en gps till ipoden så skulle jag sen va nöjd. självklart vore