Quote from Guest on 8 September 2010, 11:26Har försökt att hitta information om vad nikotin gör för kondition alt. prestation men det är tydligen inte så enkelt. Eftersom jag själv är periodare så skulle jag gärna få höra argument för varför man inte bör snusa om man vill bli så snabb som man kan
Har försökt att hitta information om vad nikotin gör för kondition alt. prestation men det är tydligen inte så enkelt. Eftersom jag själv är periodare så skulle jag gärna få höra argument för varför man inte bör snusa om man vill bli så snabb som man kan
Quote from Fernanda Zei on 8 September 2010, 11:36+1 🙂 Hoppas på bra argument i den här tråden i enlighet med ovanstående. Svårt att motivera sig om man inte ser några klara fördelar med det...
+1 🙂 Hoppas på bra argument i den här tråden i enlighet med ovanstående. Svårt att motivera sig om man inte ser några klara fördelar med det...
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 11:49Här finns kanske lite svar, även om det inte ger ett direkt svar på din fråga. http://ngruppen.blogspot.com/2009/04/snus-och-idrott.html
Här finns kanske lite svar, även om det inte ger ett direkt svar på din fråga. http://ngruppen.blogspot.com/2009/04/snus-och-idrott.html
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:06Jag snusar mer eller mindre oavbrutet hela dagen 🙂
Under 40min på en mil gör definitivt. I år pers med 36:38
Snus är gott 🙂
Jag snusar mer eller mindre oavbrutet hela dagen 🙂
Under 40min på en mil gör definitivt. I år pers med 36:38
Snus är gott 🙂
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:18Vad tror ni om rökning då? Alltså, feströkning! Kanske 15 cigg var 4:e eller 5:e vecka. Hur mycket kan det sabba prestationsförmågan i löparspåret?
Vad tror ni om rökning då? Alltså, feströkning! Kanske 15 cigg var 4:e eller 5:e vecka. Hur mycket kan det sabba prestationsförmågan i löparspåret?
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:27(Slutade snusa 2007)
Rökning? Ska på bröllop dan innan Sth 1/2M och brukar alltid dra i mig en fet cigarr på bröllop. Finns inte på kartan denna gång.
Nikotin drar ihop kapillärerna så en påverkan på musklernas kapillärer kanske inte kan uteslutas? !OBS
(Slutade snusa 2007)
Rökning? Ska på bröllop dan innan Sth 1/2M och brukar alltid dra i mig en fet cigarr på bröllop. Finns inte på kartan denna gång.
Nikotin drar ihop kapillärerna så en påverkan på musklernas kapillärer kanske inte kan uteslutas? !OBS
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:32"Snus är gott"
Det är gott att veta att man inte blir till en purken grinig surmök bara för att snuset råkar ta slut. Typ som en abstinensstinn pundare...
"Snus är gott"
Det är gott att veta att man inte blir till en purken grinig surmök bara för att snuset råkar ta slut. Typ som en abstinensstinn pundare...
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:51Smoking is The Shit! (t+)
http://www.life.com/image/50641697Rökning är bra träning.
Se det som ett komplement till höghöjdsträning. 😀
Smoking is The Shit! (t+)
http://www.life.com/image/50641697
Rökning är bra träning.
Se det som ett komplement till höghöjdsträning. 😀
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 12:52Min far har sedan några år väldiga problem med blodcirkulationen i fingrarna. Han har rökt mycket i många år och brukade klaga på att han efter en arbetsdag hade svårt att hålla värmen i fingrarna på vägen hem på cykeln. Numera blir hans fingrar kritvita
Min far har sedan några år väldiga problem med blodcirkulationen i fingrarna. Han har rökt mycket i många år och brukade klaga på att han efter en arbetsdag hade svårt att hålla värmen i fingrarna på vägen hem på cykeln. Numera blir hans fingrar kritvita
Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 13:12Rapporterna om kardiovaskulära riskfaktorer, cancer och andra ohälsotillstånd är inte samstämmiga. Det är dock känt att långvarigt bruk av snus ger tandskador och skador i munhålan samt innebär en ökad risk att dö i kardiovaskulär sjukdom eller hjärtinfar
Rapporterna om kardiovaskulära riskfaktorer, cancer och andra ohälsotillstånd är inte samstämmiga. Det är dock känt att långvarigt bruk av snus ger tandskador och skador i munhålan samt innebär en ökad risk att dö i kardiovaskulär sjukdom eller hjärtinfar