Quote from Funbeat user on 8 September 2010, 20:40"Nikotinet i sig ger en viss höjning av pulsen och då sjunker kapaciteten."
10 % eller 10 pulsslag/min, kommer inte ihåg vilket? Men nikotinet ökar också ämnesomsättningen och ger inte sällan låg kroppsvikt, vilket väl kan kompensera för den ökade pulsen
"Nikotinet i sig ger en viss höjning av pulsen och då sjunker kapaciteten."
10 % eller 10 pulsslag/min, kommer inte ihåg vilket? Men nikotinet ökar också ämnesomsättningen och ger inte sällan låg kroppsvikt, vilket väl kan kompensera för den ökade pulsen
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 07:57@SG: Starkt jobbat med din rökning! (t+) Och kom ihåg denna känsla under de dagar tvivlet gnager.
@SG: Starkt jobbat med din rökning! (t+) Och kom ihåg denna känsla under de dagar tvivlet gnager.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:00Summan av alla laster är som bekant konstant. Om löpning kan jämnställas med en last borde du vara "home free". Om inte...
tja nåt ska det ju ersättas med.
Har själv snusat i 25 år och tränat på elitnivå, dock inte löpning, så det funkar. Tveksamt om jag
Summan av alla laster är som bekant konstant. Om löpning kan jämnställas med en last borde du vara "home free". Om inte...
tja nåt ska det ju ersättas med.
Har själv snusat i 25 år och tränat på elitnivå, dock inte löpning, så det funkar. Tveksamt om jag
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:31Löpning = endorfin = last
Löpning = endorfin = last
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 09:39"saxat" från jogg.se:
Som hängiven snusare får man ofta frågan: "Du som springer så mycket, ska du verkligen snusa? Skulle du inte bli bättre om du slutade med det?" Alla löpande snusare känner till standardsvaret på detta: "Det svenska rekordet på marat
"saxat" från jogg.se:
Som hängiven snusare får man ofta frågan: "Du som springer så mycket, ska du verkligen snusa? Skulle du inte bli bättre om du slutade med det?" Alla löpande snusare känner till standardsvaret på detta: "Det svenska rekordet på marat
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 10:34Hade K-E inte snusat så hade säkert världsrekordet varit svenskt!
Hade K-E inte snusat så hade säkert världsrekordet varit svenskt!
Quote from ellen olsson on 9 September 2010, 10:47Fredrik: Det är ingen som vet vad han hade haft för tid om han inte snusat men den hade knappast varit sämre.
Fredrik: Det är ingen som vet vad han hade haft för tid om han inte snusat men den hade knappast varit sämre.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 11:09Fredrik Granlund: WORD!
Om K-E Ståhl inte hade snusat hade han däremot troligen haft bättre munhälsa och mindre risk för insjuknande och död i vissa sjukdomar.
Däremot har han säkerligen en viss skyddande effekt eftersom han kombinerat sitt snusande m
Fredrik Granlund: WORD!
Om K-E Ståhl inte hade snusat hade han däremot troligen haft bättre munhälsa och mindre risk för insjuknande och död i vissa sjukdomar.
Däremot har han säkerligen en viss skyddande effekt eftersom han kombinerat sitt snusande m
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 17:44Champix funkade bra för mig på så sätt att det tog "toppen" av suget. Jag gick igenom samma procedur med champix som jag tidigare gjort utan hjälpmedel (periodare) men p.g.a. det något mildare abstinenserna så har humöret gått att tygla... jag slutade med
Champix funkade bra för mig på så sätt att det tog "toppen" av suget. Jag gick igenom samma procedur med champix som jag tidigare gjort utan hjälpmedel (periodare) men p.g.a. det något mildare abstinenserna så har humöret gått att tygla... jag slutade med
Quote from Funbeat user on 10 September 2010, 21:07Som tidigare storsnusande tandläkare så står jag frågande till talet om tandhälsa. Själv slutade jag för 5 månader sedan med hjälp av en underbar tablett - Niquitin mini, den finns ännu inte i Sverige men funkade riktigt bra för mig, ren nikotin ersättnin
Som tidigare storsnusande tandläkare så står jag frågande till talet om tandhälsa. Själv slutade jag för 5 månader sedan med hjälp av en underbar tablett - Niquitin mini, den finns ännu inte i Sverige men funkade riktigt bra för mig, ren nikotin ersättnin