Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNovis på löpning
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er alla.

Jag är väldigt imponerad av alla er som kan springa och har länge haft en dröm om att själv till att börja med klara av att springa i 30 minuter för att sedan öka på målet till 5 km osv.

Nu har jag tagit mig i kragen och hämtat ett start

Glöm allt vad formler heter för det första, och för det andra så är inte din maxpuls viktig nu heller. Vänta med att eventuellt ta reda på den tills du är mera tränad och inte riskerar att skada dig under ett sådant test.

Det är som du säger att din vilo

Tack för svaret Pierre.

Jag ska göra som du säger men då får jag vänta ett tag till eftersom jag ännu inte klarar att springa nägon särskilt lång runda. Men om några veckor så ;). Under tiden tänker jag ha klockan på och bara betrakta vad som händer med

Ta det bara lugnt, det spelar ingen roll om det tar 7 veckor eller 17 veckor. Det som iaf jag tycker är det absolut viktigaste är att det ska vara roligt. Det kommer dagar då det inte alls är motiverande att gå ut och springa, men kom då ihåg den där gång

Jag har själv ingen pulsklocka så jag kan tyvärr inte bidra till något i den frågan men jag ville ändå säga Lycka till! Du ska veta att man blir bättre enormt fort när man börjar jogga, och du kommer säkert uppnå dina mål fortare än du tror. När jag börja

Tack för pepp Fny, jag har en bild på näthinnan av mig själv springandes och har haft rätt länge men inte haft modet att försöka mig på att börja springa. Dock väger jag ganska mycket och har alltid tänkt att när jag gått ner si och så då ska jag minsann

rätt tänkt =)
Du ska se att du säkerligen kommer gå ner i vikt av att jogga, vilket är mycket bättre än att vänta tills du har gått ner innan du börjar jogga! =) Ta det i din egen takt bara, så du inte sliter ut dig själv (och då talar jag både om leder o

Sussi, vad glad jag blir att läsa ditt inlägg! (t+) Jag har varit där du är, det är inte alls länge sedan. Faktum är att inte ens rådet att springa i prat-tempo hjälpte mig, för jag hade för dåligt flås att springa överhuvudtaget. Det krävdes lite tålamod

Jag kan fortfarande inte prata när jag joggar så det hjälper inte mig heller...

Inga problem, kan man inte prata och springa samtidigt, promenera istället, öka promenad takten tills du kommer i jogg istället, sen jogga långsamt och öka succesivt takten.