Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNu öppnar Löparskolan!
You need to log in to create posts and topics.

Låter som en bra företagsidé. Tur att man bor på landet!

Vill bara nämna att mitt tidigare inlägg inte alls var för att klanka ner på löpskolan eller något sådant. Det verkar vara en toppengrej för löpare som är intresserade!

Jag var mest chockad över vad som benämns som bra nivå för en grundkurs/nybörjarkurs.

Jackie: Det har nog att göra med att FK Studenterna har 45 på milen som minimigräns för nya adepter.

Kul! Ska försöka hitta tiden. Skulle passa perfekt. Har hunnit (löp)träna i 2-3 år och ligger 45-50 på milen. Tränade mycket annat när jag var yngre, men inte löpning. Så jag saknar grunderna...

Jag tycker att det är ett utmärkt initiativ även om jag själv inte riktigt kvalar in... Ännu.

Håller med, ett trevligt initiativ. Platsar inte heller men det beror inte på att det skulle vara något fel på urvalskriterierna utan på mina egna tillkortakommanden som löpare. 🙂

Jag vet inte om de ändrat texten, men på sidan det länkas till så står det faktiskt att de söker löpare som inte är absoluta nybörjare. Sen kanske grundkurs sänder ut lite andra signaler än vad som avses. :9

Mkt semantik! Ni får tänka på att det är en grundkurs anordnad av Studenterna som har Universitet som sin historiska bas. Så trots ordet "grund" är det inte liktydligt med nybörjare. Tillägget "springer/.../ett par eller fler gånger i veckan" visar också

I mitt fall krävs det nog drygt 20 år - tillbaka i tiden.

^LB (t+)