Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNu öppnar Löparskolan!
You need to log in to create posts and topics.

Lars, som företagsidé är det redan väl utvecklat av Team Stockholm (Halv)Marathon, Running Sweden, Runday, Motionärsligan, ett flertal gym och PT:n, för att inte tala om CCC 1000, som fått näringshöjdare att betala 20 papp för att förbereda sig för Vasalo

Lars B,

vi har en 64-åring i klubben som sprang milen på 39 minuter i söndags, men även 20-somethings som inte kommit i närheten av det.

Ålder har ingenting med det att göra. Träningsvolym, -vilja och -upplägg, däremot, är avgörande.

Föreningar i den traditionella idrottsrörelsen välkomnar ALLA som vill vara med, oavsett förkunskap, oavsett hur fort de springer.

Så att öppna portarna då och då för de som är tillräckligt bra och motiverade är inget som jag tycker skall förknippas med

Coach Walker: Jag är av samma åsikt som Magnus i föregående inlägg.

För övrigt är det bra att FK Studenterna är tydliga med upplägget. Budskapet går fram, men med mina föreningsideal stämmer det dåligt. Jag skulle valt en annan klubb att utvecklas i.

Håller helt med Magnus å Lars...det känns liksom att vi äldre kan få vara med bara för att äldre ska få vara me....å likt förbannat ska vi göra tider hitan å ditan....Roligt för dom som kanske tycker att det här kan vara något. Har väl sagt det tidigare..

Är inte så ofta jag har en annan åsikt än Klippmark. Men denna gång har jag det. Tror vi behöver hela spannet, från klubbar som är lite av främlingslegionen, via klubbar för satsande och engagerade löpare som Studenterna till helt öppna och ideella klubba

...och i just Stockholm är det inget problem eftersom det finns ett utbud med valmöjligheter för alla.

Nu har det nog skett ett missförstånd. Jag har inget emot Studenterna eller deras affärsidé. Det jag vänder mig emot är när man tror att en klubb som erbjuder medlemskap "invitation only", följer det svenska föreningsidealet.

Det tycker jag är orättvist

Jag känner inte riktigt igen att alla välkomnas i idrottsrörelsen. I Göteborgstrakten finns det gott om föreningar som bara har barn-, ungdoms-, och elitverksamhet. De är inte så intresserade av att ta in vuxna på motionsnivå. (Inget fel i det, de har

Tänk på alla fotbollsklubbar som bara vill ha spelare av ett visst kön och utan någon form av funktionshinder. Alla andra får gärna vara medlemmar men får inte deltaga i träning.