Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNu är årets Lista påbörjad
You need to log in to create posts and topics.

Nu tyckte jag att resultaten under 2.50 på maran var nog många för att det skulle vara värt att publicera.

Vill du veta hur den ser ut så gå till http://www.sapiens.se/ och klicka på "Marastatistik 2011" i vänsterramen.

Som vanligt så tar jag gärna mot

Jag kommer in på 2013 års lista. Så vill du börja med den nu kan du skriva upp mitt namn där 😉

Nu har jag ju flera gånger lovat mig själv att aldrig springa marathon, men jag är ombytligt. Med rätt mål så... Vad motsvarar ett marathon på 2:50 på Lidingöloppet. Är träningen/prestationen ens någotsånär likvärdig?

(hoppas jag inte går för mycket OT)

Skulle gissa att du behöver göra ca 2.03 på Lidingöloppet även om en duktig asfaltslöpare/svag terränglöpare kommer undan med lite sämre tider på LL.

Jag prelbokar dig Daniel.

Du kan komplettera med mitt namn om drygt tre veckor! 😉

Det hoppas jag verkligen!

Gaddamn!
Detta är året det händer! Jag kommer in på listan. Fii faaan, jag måste in nu. 2012 är solklart och då henkar jag antagligen till gubben med järnhammaren 🙂

2,5 minuter efter Oskar Svärd och Kristoffer Sideby på LL? Nja, då får det nog vara. 😀

Såg att Sideby sprang maran på 2:45 i fjorl förresten, och han är ju en duktig terränglöpare. Nu vet jag inte hur han satsade, men de tyder ju på att dina siffror stä

Jag vet några löpare som legat på runt 2.10-2.12 på LL sen gjort 2.57 på maran samtidigt som jag har en kompis som gjorde 2.06 på LL och 2.46 på maran. Men den senare satsade inte på LL det året utan promenerade i alla uppförsbackar.

Så det går inte att

Min klubbkompis har 2.08 på LL och 3.03 på marathon som pb:n och tiderna gjordes under samma höst.

Men han är också väldans backstark 🙂