Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNu är årets Lista påbörjad
You need to log in to create posts and topics.

Jag gjorde 2:09 resp 3:02 och jag trodde jag var backsvag 😉

Noterar i din statistik att Per Ekegerd, en gästrikelöpare som inte gjorde så mycket väsen av sig medan han bodde i Sverige, stadigt rullar ut maror kring och under 2.40 år efter år, sedan han flyttade västerut...

2.12.29 hösten 2009, 2.58.31 våren 2010. Jag får skylla på att jag bor på platta Gotland... Det får bli en rejäl putsning i höst!

Om du putsar 2:12 rejält blir jag impad. Hur lyckades du tappa trekvart på ett år? Slutade du träna helt?

Jag tror första tiden var LL, den andra en mara? 🙂

Antagligen, annars hade nog Tomas varit ÄNNU mer känd i Sverige!

Om jag skall ha chans på Mackans lista så får jag springa i Kiel igen. Där startade de klockan när vi sprungit i fem minuter och vägrade justera min tid efteråt.

Ursäkta min otydlighet, men inläggen före diskuterade just korrelationen LL/marathon så jag trodde det var uppenbart vilket som syftade på det ena respektive det andra... 😉

2.12 om tre veckor, det vore nåt det. Om inte annat skulle jag hamna rätt bra ti

Om man är lat och inte orkar räkna om alla mara/LL-tider till snitttempon: hur brukar relationen snitttempon mellan maran och LL30 se ut om man är bra tränad för båda? Lite snabbare på maran? 10 sek/km?

Sägs vara samma fart.