Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:16Reg.numret kan avslöja massor av personlig information.
Firmabilar är ännu bättre för då finns ofta någon överordnad som inte gillar reklamen som delges i trafiken.
Reg.numret kan avslöja massor av personlig information.
Firmabilar är ännu bättre för då finns ofta någon överordnad som inte gillar reklamen som delges i trafiken.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 16:30Cykla på övergångsställen brukar inkludera att anta att man har "förkörsrätt" - som inte finns som bekant - dvs att övergångsställen är _till_ för cyklister också.
Men bilen har väl ungefär samma effekt som nätet.
Men jag brukar få höra väldiga haranger
Cykla på övergångsställen brukar inkludera att anta att man har "förkörsrätt" - som inte finns som bekant - dvs att övergångsställen är _till_ för cyklister också.
Men bilen har väl ungefär samma effekt som nätet.
Men jag brukar få höra väldiga haranger
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:20Alla cyklister vet nog inte att:
"6 kap 6 § Cyklande eller förare av moped klass II som skall färdas ut på en cykelöverfart skall ta hänsyn till fordon som närmar sig överfarten och får korsa vägen endast om det kan ske utan fara."
D.v.s: som cyklist har
Alla cyklister vet nog inte att:
"6 kap 6 § Cyklande eller förare av moped klass II som skall färdas ut på en cykelöverfart skall ta hänsyn till fordon som närmar sig överfarten och får korsa vägen endast om det kan ske utan fara."
D.v.s: som cyklist har
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 20:27Det gäller att alltid köra framför bilar som har stannat över en cykelbana och inte har uppmärksammat väjningsplikt eller ovanstående variant.
Då går det väldigt sakta att cykla med Ride of Dope och gärna ett litet samtal.
Det gäller att alltid köra framför bilar som har stannat över en cykelbana och inte har uppmärksammat väjningsplikt eller ovanstående variant.
Då går det väldigt sakta att cykla med Ride of Dope och gärna ett litet samtal.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:29Måste bara tillägga att många cykelbanor går parallellt med bilvägen. Bilar på anslutande vägar som då korsar cykelbanan har väjningsplikt mot cyklister på cykelbanan om väjningsplikts skylten sitter före cykelbanan.
Måste bara tillägga att många cykelbanor går parallellt med bilvägen. Bilar på anslutande vägar som då korsar cykelbanan har väjningsplikt mot cyklister på cykelbanan om väjningsplikts skylten sitter före cykelbanan.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:40Det må vara rykten men enligt vad jag har läst om den här saken så var dels cykelbanan blockerad, dels skulle Lundacyklisten svänga vänster längre fram. Om man tar med det i ekvationen blir det alltså en rättegång om huruvida man är skyldig att cykla på e
Det må vara rykten men enligt vad jag har läst om den här saken så var dels cykelbanan blockerad, dels skulle Lundacyklisten svänga vänster längre fram. Om man tar med det i ekvationen blir det alltså en rättegång om huruvida man är skyldig att cykla på e
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:53Hej!
Cyklar samma väg som detta inträffade på då och då på väg till jobbet.
Även om han skulle svänga vänster längre fram så hade det gått att cykla på cykelbanan då den går parallellt med vägen. Det är inga problem att komma ner på vägen innan vänsters
Hej!
Cyklar samma väg som detta inträffade på då och då på väg till jobbet.
Även om han skulle svänga vänster längre fram så hade det gått att cykla på cykelbanan då den går parallellt med vägen. Det är inga problem att komma ner på vägen innan vänsters
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 08:58Class Joh: Vil du utdype det litt tydeligere.
Har en bil som skal svinge til høger i et kryss, vikeplikt for syklisten på sykkelbanen som går rakt frem over krysset. ???
jeg trodde at ferdselsreglene er internasjonale (i alefall auropa)
Anledningen ti
Class Joh: Vil du utdype det litt tydeligere.
Har en bil som skal svinge til høger i et kryss, vikeplikt for syklisten på sykkelbanen som går rakt frem over krysset. ???
jeg trodde at ferdselsreglene er internasjonale (i alefall auropa)
Anledningen ti
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 09:57Kopierade dessa rader från vv
Om vägmärket väjningsplikt finns uppsatt före en vägkorsning och det finns en cykelöverfart mellan vägmärket och vägkorsningen säger Vägmärkesförordningen (SFS 2007:90) att förare har väjningsplikt mot fordon, cyklist räknas
Kopierade dessa rader från vv
Om vägmärket väjningsplikt finns uppsatt före en vägkorsning och det finns en cykelöverfart mellan vägmärket och vägkorsningen säger Vägmärkesförordningen (SFS 2007:90) att förare har väjningsplikt mot fordon, cyklist räknas
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 12:54Vid många korsningar har VV löst detta genom att anse att cykelbanan avslutas vid korsningen och fortsätter på andra sidan korsningen.
Då finns det ingen klar regel utan alla blir lika skyldiga till att cyklisten blir nedkörd.Därför cyklar jag vanligtvi
Vid många korsningar har VV löst detta genom att anse att cykelbanan avslutas vid korsningen och fortsätter på andra sidan korsningen.
Då finns det ingen klar regel utan alla blir lika skyldiga till att cyklisten blir nedkörd.
Därför cyklar jag vanligtvi