Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNu blommar asfalten
You need to log in to create posts and topics.

I diskussionen mellan cyklist och gångtrafikant måste jag säga att det oftast är gång-trafikanten som oftast inte har koll utan gärna går så det blir svårt att cykla förbi. Dock kan jag hålla med om att som cyklist får man ta hänsyn till gångtrafikanter o

Finns det statistik om cyklister som kör på fotgängare också?
Gångtrafikanter har ofta nollkoll, de hör inte cyklister alla ggr heller, inget som brummar 😉 (Nu pratar jag inte om folk med mp3). En del hör inte ringklockan heller eller så blir de jättearg

Det finns nog viss statistik över det, men det är nog bara över olyckor, och många gånger cyklister kör in i gående så blir det nog inte rapporterat eftersom att skadorna inte blir så allvarliga att man gör något än svär åt varandra...

Ibland blir de tydligen det, ska ha varit en olycka här i stan med en pojke som cyklade på en tant så att hon slog huvudet illa i en trottoarkant. Men det var ett tag sedan, och frågan är hur ofta sådant inträffar? Eller folk som halkar/snavar när de hopp

Att gångtrafikanter och cyklister är mindre benägen att bråka med varandra kanske beror på att ingen av dom kan gömma sig i ett "plåtskal" och sedan snabbt lämna platsen.
Kom att tänka på en av all incident jag råkat ut för. En bilist kör upp bredvid mig

Bara som info: Cyklister får köra på övergångsställen, men bilar har inte väjningsplikt mot dem.

Anders Andersson får mig att tänka på en till lite kul incident jag haft med en bil. Skulle passera ett övergångsställe där det redan fanns flera gående på väg över. En bilist hade stannat för att släppa över dom gående och jag passade på att passera samt

redigerat

härligt med folk som tar på sig att rätta saker man inte "får"

Clas inlägg 15.44: ROFLMAO!!! 😀 😀 😀

Clas inlägg 15.30: Precis så brukar det vara...