Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:01Brukar ni träna inne i stan?
Brukar ni träna inne i stan?
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:04Det händer, men då är det distanspass då hastigheten inte spelar roll och man är på väg ut ur stan (eller hem igen). Annars brukar jag ta cyklingen ut ur stan som uppvärmning (och rullar av på vägen in igen).
Det händer, men då är det distanspass då hastigheten inte spelar roll och man är på väg ut ur stan (eller hem igen). Annars brukar jag ta cyklingen ut ur stan som uppvärmning (och rullar av på vägen in igen).
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:10Självklart ska cyklister anpassa sig till övriga trafiken men dom ska fortfarande få använda vägen och ha samma rättigheter/skyldigheter som en bil.
Självklart ska cyklister anpassa sig till övriga trafiken men dom ska fortfarande få använda vägen och ha samma rättigheter/skyldigheter som en bil.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:11Clas, det tycker jag också, men så är inte lagen utformad, se domen i originalinlägget. 🙁
Clas, det tycker jag också, men så är inte lagen utformad, se domen i originalinlägget. 🙁
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:11Det är inte helt ovanligt att jag kör om samme cyklist tre gånger på Valhallavägen. Kan bero på att jag inte har lika mycket mod som benstyrka?
Jag vet inte om jag håller med dig Mackan. Jag tycker nog att alla sorters trafikanter är ungefär lika kassa,
Det är inte helt ovanligt att jag kör om samme cyklist tre gånger på Valhallavägen. Kan bero på att jag inte har lika mycket mod som benstyrka?
Jag vet inte om jag håller med dig Mackan. Jag tycker nog att alla sorters trafikanter är ungefär lika kassa,
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:11Annars är det väl Team Solde, som enligt uppgift försöker sig på att tävla vid fel tillfälle med varierande utfall?
Annars är det väl Team Solde, som enligt uppgift försöker sig på att tävla vid fel tillfälle med varierande utfall?
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:16David G, ja visst är förvirrade gångtrafikanter irriterande. Likaså hundar i koppel, barn och annat löst trash.... Men det gör att du måste anpassa din hastighet.
Visst är det irriterande och för att underlätta cykeltransport så tycker jag att fler cyke
David G, ja visst är förvirrade gångtrafikanter irriterande. Likaså hundar i koppel, barn och annat löst trash.... Men det gör att du måste anpassa din hastighet.
Visst är det irriterande och för att underlätta cykeltransport så tycker jag att fler cyke
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:17En fjärdedel av min väg till jobbet (=bulken av min cykelträning) är genom stan, så ja, jag tränar i stan. Men försiktigt. Många igångdrag blir det.
Linus: Ingen dom har fallit. Cyklisten har blivit åtalad.
En fjärdedel av min väg till jobbet (=bulken av min cykelträning) är genom stan, så ja, jag tränar i stan. Men försiktigt. Många igångdrag blir det.
Linus: Ingen dom har fallit. Cyklisten har blivit åtalad.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:19Å vad skönt, då säger jag som i mitt första inlägg i denna tråd (långt tillbaka) att det ska bli väldigt intressant att se vad domen blir.
Å vad skönt, då säger jag som i mitt första inlägg i denna tråd (långt tillbaka) att det ska bli väldigt intressant att se vad domen blir.
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 13:29+1 till de två (kvinnliga) bilister igår och idag som höjde handen till ursäkt när de insett att de inte sett mig i en korsning där jag hade företräde, och jag uppstämt stora vråltutan.
Måste varit när de fick se mina sexiga orakade ben.
+1 till de två (kvinnliga) bilister igår och idag som höjde handen till ursäkt när de insett att de inte sett mig i en korsning där jag hade företräde, och jag uppstämt stora vråltutan.
Måste varit när de fick se mina sexiga orakade ben.