Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 15:26Nu har detta diskuterats ganska länge men jag har inte sett några konstruktiva förslag på hur man ska lösa det.
Jag tror att man för det första måste bemöta varandra med respekt från bägge håll. Vi cyklister måste ha respekt för bilisterna, och de måste
Nu har detta diskuterats ganska länge men jag har inte sett några konstruktiva förslag på hur man ska lösa det.
Jag tror att man för det första måste bemöta varandra med respekt från bägge håll. Vi cyklister måste ha respekt för bilisterna, och de måste
Quote from Rasmus Olsson on 21 June 2010, 15:32+1 på den Andreas
+1 på den Andreas
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 20:40"Om särskild försiktighet iakttas får dock cyklande och förare av tvåhjuliga mopeder klass II använda körbanan även om det finns en cykelbana när det är lämpligare med hänsyn till färdmålets läge"
Vem avgör vad som är "lämpligare"? Kan det vara någon ann
"Om särskild försiktighet iakttas får dock cyklande och förare av tvåhjuliga mopeder klass II använda körbanan även om det finns en cykelbana när det är lämpligare med hänsyn till färdmålets läge"
Vem avgör vad som är "lämpligare"? Kan det vara någon ann
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 10:11Jeg har ikke åpnet denne tråden før, da jeg felaktig mente at den handlet om blomster i vegsidene. Og jeg er alergiker.
Daniel R. : Finnes det flere land som heter Norge. Jeg kjenner meg ikke igjend i din beskrivelse . Og jeg har sittet og "polert" røv
Jeg har ikke åpnet denne tråden før, da jeg felaktig mente at den handlet om blomster i vegsidene. Og jeg er alergiker.
Daniel R. : Finnes det flere land som heter Norge. Jeg kjenner meg ikke igjend i din beskrivelse . Og jeg har sittet og "polert" røv
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 10:36Jag brukar för det mesta HÄVDA min rätt, men inte KRÄVA den, för jag vet ju att om motparten inte går med på mina krav är det jag som är förloraren. Ibland kan det vara riskabelt även att hävda sin rätt.
Närmar man sig t.ex. en rondell på cykelbana och s
Jag brukar för det mesta HÄVDA min rätt, men inte KRÄVA den, för jag vet ju att om motparten inte går med på mina krav är det jag som är förloraren. Ibland kan det vara riskabelt även att hävda sin rätt.
Närmar man sig t.ex. en rondell på cykelbana och s
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:03Tror det finns tre typer av bilister:
- Dom som själv cyklar och tar hänsyn till cyklisten.
- Dom som inte ser ett föremål som inte är större än att det kan skada dom själv.
- Dom som anser att cyklister inte ska finnas och gärna prejar och kör på cyklist
Tror det finns tre typer av bilister:
- Dom som själv cyklar och tar hänsyn till cyklisten.
- Dom som inte ser ett föremål som inte är större än att det kan skada dom själv.
- Dom som anser att cyklister inte ska finnas och gärna prejar och kör på cyklist
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 22:43@Clas
Din slutsats om bilister säger jag inget om, men det finns dessvärre gott om cyklister som verkar köra enligt devisen "alla andra trafikanter får anpassa sig efter hur jag vill cykla".
@Clas
Din slutsats om bilister säger jag inget om, men det finns dessvärre gott om cyklister som verkar köra enligt devisen "alla andra trafikanter får anpassa sig efter hur jag vill cykla".
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 08:38Civila cyklande poliser i Stockholm/Vasastan!
TA DET LUNGT! OCH FÖLJ TRAFIKREGLERNA!
Civila cyklande poliser i Stockholm/Vasastan!
TA DET LUNGT! OCH FÖLJ TRAFIKREGLERNA!
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 09:11Ögontjänare!
Ögontjänare!
Quote from Funbeat user on 23 June 2010, 10:02David, Det är snarare så att det får folk att tänka efter lite. Jag cyklar väldigt sällan i city.
Det är väl bra om folk är ögontjänare, då cyklar dem efter trafikreglerna om dem inte ser poliserna. Och det måste ju även du tucka är bra eller?
David, Det är snarare så att det får folk att tänka efter lite. Jag cyklar väldigt sällan i city.
Det är väl bra om folk är ögontjänare, då cyklar dem efter trafikreglerna om dem inte ser poliserna. Och det måste ju även du tucka är bra eller?