Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:18Det lustiga är att i praktiken borde man kunna stämma VV eller kommunen ifall man vurpar på en cykelbana på grund av dåligt underhåll.
Även om man kör i 50 km/h.
Det lustiga är att i praktiken borde man kunna stämma VV eller kommunen ifall man vurpar på en cykelbana på grund av dåligt underhåll.
Även om man kör i 50 km/h.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:28Jag tänker på en kille i Lygnens Venner från ett par veckor sedan. Av någon outgrundlig anledning körde en klunga inne på cykelbanan.
I cykelbanan finns stolpar, mitt i.
Killen såg inte det. Körde rätt in i stolpen (mitt i banan ... inte på sidan eller
Jag tänker på en kille i Lygnens Venner från ett par veckor sedan. Av någon outgrundlig anledning körde en klunga inne på cykelbanan.
I cykelbanan finns stolpar, mitt i.
Killen såg inte det. Körde rätt in i stolpen (mitt i banan ... inte på sidan eller
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:40Jag har alltid utgått från att det är max 30 som gäller på cykelbana eftersom gammal moppe är tillåten men inte ny.
Stolpar finna i vanliga vägar också, för det mesta omgärdade av en refug men inte alltid. Var det ingen som kolla in Girot?
/F
Jag har alltid utgått från att det är max 30 som gäller på cykelbana eftersom gammal moppe är tillåten men inte ny.
Stolpar finna i vanliga vägar också, för det mesta omgärdade av en refug men inte alltid. Var det ingen som kolla in Girot?
/F
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:56Körde de på cykelbanor i Girot?
Jag kan inte ens komma ihåg att jag har sett några cykelbanor på mina italienresor.
Körde de på cykelbanor i Girot?
Jag kan inte ens komma ihåg att jag har sett några cykelbanor på mina italienresor.
Quote from ellen olsson on 18 June 2010, 19:59Vägarna kan vara smala som cykelbanor men jag kan inte heller påminna mig om att jag sett någon i Italien eller Frankrike. Jag har dock sett ordentliga _cykelvägar_ i både Frankrike och Italien.
Vägarna kan vara smala som cykelbanor men jag kan inte heller påminna mig om att jag sett någon i Italien eller Frankrike. Jag har dock sett ordentliga _cykelvägar_ i både Frankrike och Italien.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:17Jag tycker man gör fel när man jämför cyklisters lagolydighet med bilisters, jämförelser i stil med:
"Cyklister har helt enkelt anammat bilistens attityd i att jag kör så fort jag kan och vill. Same, same but different.Tråden har rätt gott om exempel på
Jag tycker man gör fel när man jämför cyklisters lagolydighet med bilisters, jämförelser i stil med:
"Cyklister har helt enkelt anammat bilistens attityd i att jag kör så fort jag kan och vill. Same, same but different.
Tråden har rätt gott om exempel på
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:40Om nu cykelbanor är dimensionerade för 15 km/h, så vore det väl rimligt att åtminstone sätt upp skyltar som talade om rekommenderad, eller rentav max tillåten, fart? Och förbjuda all mopedkörning på dem? Alla cyklar har inte fartmätare, men en liten fing
Om nu cykelbanor är dimensionerade för 15 km/h, så vore det väl rimligt att åtminstone sätt upp skyltar som talade om rekommenderad, eller rentav max tillåten, fart? Och förbjuda all mopedkörning på dem? Alla cyklar har inte fartmätare, men en liten fing
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:49Även som bilförare råkar man ut för dåliga vägar eller att ledas runt på konstiga omvägar pga olika trafikregleringar, så en del sånt får man nog acceptera som cyklist.
MEN ....
Jag tror dels att ett stortmisstag gjorts någonstans, sedan jag var barn slu
Även som bilförare råkar man ut för dåliga vägar eller att ledas runt på konstiga omvägar pga olika trafikregleringar, så en del sånt får man nog acceptera som cyklist.
MEN ....
Jag tror dels att ett stortmisstag gjorts någonstans, sedan jag var barn slu
Quote from Lena O on 20 June 2010, 08:04Anpassa hastighet utifrån förhållande oavsett färdsätt. Skit i lagen, ha lite tålamod och använd sunt förnuft.
Anpassa hastighet utifrån förhållande oavsett färdsätt. Skit i lagen, ha lite tålamod och använd sunt förnuft.
Quote from Funbeat user on 21 June 2010, 09:48Det är helt ofattbart att man försöker tvinga cyklister att använda helt odugliga/livsfarliga cykelbanor.
En fråga som dyker upp är hur beter man sig när man kommer till cykelbana/trottoar som inte är uppmärkt med skyltar? Ska man då kliva av cykeln och
Det är helt ofattbart att man försöker tvinga cyklister att använda helt odugliga/livsfarliga cykelbanor.
En fråga som dyker upp är hur beter man sig när man kommer till cykelbana/trottoar som inte är uppmärkt med skyltar? Ska man då kliva av cykeln och