Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNu ger jag snart upp...
You need to log in to create posts and topics.

Jag har lidit av kramp i fötterna länge. Detta avhjälptes (får det nästan aldrig numera) med inlägg (sexy). Jag fick hjälp på löplabbet och nu köper jag alltid inlägg till mina träningsskor (behöver inte i vanliga). Det ser ut som en trekant som man klis

Jag tackar ödmjukast för alla tips! Till en början nyttjar jag Inter sports nöjd kund garanti...för 3:e gången ...kanske tar mig ett "alldagliga skor och nyttjar under vintern...Men det där med ett trekantigt ilägg - låter som det vore lösningen!

pelott heter trekanten. Fungerar för mig också

Henrik, det låter som att Dina fotvalv är lite nersjunkna? Nersjunkna fotvalv gör ju att fötterna blir bredare, och därför kan en smalare sko ge bekymmer.

Mitt råd är att Du tränar upp musklerna i fötterna under tiden Du ev kör med pelotter. Fotens muskl

Visst kan det vara som Sylvia säger men vill ändå påpeka att jag har smala fötter med höga fotvalv så det behöver inte vara anledningen 🙂

EDIT: Fast om det känns som att skorna sitter för hårt så kanske de behöver mer utrymme.

Hoppas du hittar någon

Vi har fler fotvalv än det i mitten. 😉

Jag utgick bara från Henriks symtom när jag gav mitt råd om att stärka fötterna. Ang pelotter brukar de rekommendras till personer med nedsjunkna främre fotvalv.

Nu fattar jag förvirringen. Jag har inte alls en pelott. Det här är som en liten kudde som klistras direkt på sulan i skon för att "trycka ut" tårna för att hindra dem från att krampa.

EDIT: Tittade för snabbt. Tydligen finns det massor av olika pelotte

Syftet med såna inlägg är ju att stötta det främre fotvalvet så att nerver i framfotens alla mellanrum inte kommer i kläm, vilket är det som känns som kramp eller att foten domnar. Ungefär som hålsfotsinlägg när det valvet är nersjunket. Fotens muskler är

Jag tycker du är bra Sylvia (i flera trådar) (t+) så jag hoppas att jag inte lät för kritisk 🙂

Nu tänker jag gå och ha en trevlig helg och önskar er detsamma!

Åk till löplabbet eller liknande. De vet vilka skor du ska ha och om du behöver inlägg mm. Skulle förvåna mig om de inte kan lösa saken åt dig.