Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNutrition plan - långdistans
You need to log in to create posts and topics.

Det är i princip omöjligt att fylla på lika mycket som man gör av med under tävling.

I snitt klarar en person av att absorbera 1g kolhydrat/minut, eller 60g/timme.

Det viktigaste tror jag är att testa under några långpass innan själva tävlingen och se v

Håller med. Under långlopp (dvs mycket längre än en mara) tror jag det främsta är att hålla magen på gott humör, så att man får i sig vätska o energi under hela dagen - inte att optimera kolhydratintaget under ett par timmar under risk att magen lägger av

Någon som vet om man hinner ta till sig enigibars man äter under ett tex HIM ? Dvs hinner kolydraterna ut och göra nytta eller är det endast flytande föda som gäller?

Jag tror du hinner ta till dig kolhydraterna i en powerbar under en HIM, man håller ju på i många timmar så det är nog ingen fara. Det brukar ju vara rätt snabba kolhydrater i bars.

Chris Carmichael (Lance Armstrongs tränare) rekommenderar energiintag om ett pass varar längre än 75 minuter och att det i så fall är viktigast i början av passet.

Det tycker jag låter rimligt.

LA har haft fler "tränare" än Carmichael.

Är det Missions kyrkans sportsektion?

ja, deras ungdomsektion.
p.s. Om du är ngt observant ser du vad det är. Tips: Höj blicken ett par centimeter.

Då ser jag bokhyllan.

Jarek, generellt är nog de flesta som svarar på din tråd inne på att man inte behöver/ska fokusera så mycket på exakt vilket märke eller vilken produkt man ska välja. Eller kanske du vill pusha "ditt" märke?