Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 15:27Det är i princip omöjligt att fylla på lika mycket som man gör av med under tävling.
I snitt klarar en person av att absorbera 1g kolhydrat/minut, eller 60g/timme.
Det viktigaste tror jag är att testa under några långpass innan själva tävlingen och se v
Det är i princip omöjligt att fylla på lika mycket som man gör av med under tävling.
I snitt klarar en person av att absorbera 1g kolhydrat/minut, eller 60g/timme.
Det viktigaste tror jag är att testa under några långpass innan själva tävlingen och se v
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 09:59Håller med. Under långlopp (dvs mycket längre än en mara) tror jag det främsta är att hålla magen på gott humör, så att man får i sig vätska o energi under hela dagen - inte att optimera kolhydratintaget under ett par timmar under risk att magen lägger av
Håller med. Under långlopp (dvs mycket längre än en mara) tror jag det främsta är att hålla magen på gott humör, så att man får i sig vätska o energi under hela dagen - inte att optimera kolhydratintaget under ett par timmar under risk att magen lägger av
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 20:34Någon som vet om man hinner ta till sig enigibars man äter under ett tex HIM ? Dvs hinner kolydraterna ut och göra nytta eller är det endast flytande föda som gäller?
Någon som vet om man hinner ta till sig enigibars man äter under ett tex HIM ? Dvs hinner kolydraterna ut och göra nytta eller är det endast flytande föda som gäller?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 10:54Jag tror du hinner ta till dig kolhydraterna i en powerbar under en HIM, man håller ju på i många timmar så det är nog ingen fara. Det brukar ju vara rätt snabba kolhydrater i bars.
Jag tror du hinner ta till dig kolhydraterna i en powerbar under en HIM, man håller ju på i många timmar så det är nog ingen fara. Det brukar ju vara rätt snabba kolhydrater i bars.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 14:10Chris Carmichael (Lance Armstrongs tränare) rekommenderar energiintag om ett pass varar längre än 75 minuter och att det i så fall är viktigast i början av passet.
Det tycker jag låter rimligt.
Chris Carmichael (Lance Armstrongs tränare) rekommenderar energiintag om ett pass varar längre än 75 minuter och att det i så fall är viktigast i början av passet.
Det tycker jag låter rimligt.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 15:43LA har haft fler "tränare" än Carmichael.
LA har haft fler "tränare" än Carmichael.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:08Är det Missions kyrkans sportsektion?
Är det Missions kyrkans sportsektion?
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 11:33ja, deras ungdomsektion.
p.s. Om du är ngt observant ser du vad det är. Tips: Höj blicken ett par centimeter.
ja, deras ungdomsektion.
p.s. Om du är ngt observant ser du vad det är. Tips: Höj blicken ett par centimeter.
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 16:24Då ser jag bokhyllan.
Då ser jag bokhyllan.
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 21:58Jarek, generellt är nog de flesta som svarar på din tråd inne på att man inte behöver/ska fokusera så mycket på exakt vilket märke eller vilken produkt man ska välja. Eller kanske du vill pusha "ditt" märke?
Jarek, generellt är nog de flesta som svarar på din tråd inne på att man inte behöver/ska fokusera så mycket på exakt vilket märke eller vilken produkt man ska välja. Eller kanske du vill pusha "ditt" märke?