Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:54Hej Anders,
Ville veta om ngn har erfarenhet av EFS. Ingen verkar ha det.
EFS är ngt nytt för mig som jag vill(e) testa. Vi för se.Tack alla för relevanta kommentarer.
Hej Anders,
Ville veta om ngn har erfarenhet av EFS. Ingen verkar ha det.
EFS är ngt nytt för mig som jag vill(e) testa. Vi för se.
Tack alla för relevanta kommentarer.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 18:29Någon som kommer ihåg vad som serverades på Vätternrundan 2010 ? (Enervit? ...sponsor. ) Det fick jag ett jäkla magknip av. Jag borde kanske försöka hitta någon annat(?) Jag kände mot slutet att bara vanligt vatten inte räcket till.
Någon som kommer ihåg vad som serverades på Vätternrundan 2010 ? (Enervit? ...sponsor. ) Det fick jag ett jäkla magknip av. Jag borde kanske försöka hitta någon annat(?) Jag kände mot slutet att bara vanligt vatten inte räcket till.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 12:23Det där med "känslig mage" kan ju också vara lite olika. Jag tål inte* att hoppa över lunchen eller stressa för mycket, t ex, men intag under träning går bra: jag har t o m ätit grovt surdegsbröd under långpass med två mil kvar i fyraochtjugotempo utan nå
Det där med "känslig mage" kan ju också vara lite olika. Jag tål inte* att hoppa över lunchen eller stressa för mycket, t ex, men intag under träning går bra: jag har t o m ätit grovt surdegsbröd under långpass med två mil kvar i fyraochtjugotempo utan nå
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:37EFS verkar ha ett lite väl lågt kolhydrat innehåll.
Snabbaste vätskeupptaget i tarmen sker när vätskan innehåller runt 57 gram socker (2 matskedar eller 6 teskedar) och 5 gram Natriumklorid (½ tesked) per liter vatten.Det är avgörande för själva upptag
EFS verkar ha ett lite väl lågt kolhydrat innehåll.
Snabbaste vätskeupptaget i tarmen sker när vätskan innehåller runt 57 gram socker (2 matskedar eller 6 teskedar) och 5 gram Natriumklorid (½ tesked) per liter vatten.
Det är avgörande för själva upptag
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:44Petter: Vart har du läst det? Man undrar ju om det gäller alla individer och alla temperaturer? 😉
Petter: Vart har du läst det? Man undrar ju om det gäller alla individer och alla temperaturer? 😉
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 20:00Det är ren biokemi och gäller alla individer. När vätskan tas upp i kroppen är det en symport i tarmväggen (dvs ett transportprotein som tar upp två ämnen samtidigt och transporterar dem åt samma håll).
Detta systemet kräver ingen energi eftersom det osm
Det är ren biokemi och gäller alla individer. När vätskan tas upp i kroppen är det en symport i tarmväggen (dvs ett transportprotein som tar upp två ämnen samtidigt och transporterar dem åt samma håll).
Detta systemet kräver ingen energi eftersom det osm