Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har man erfarenhet av diagram vet man att man aldrig någonsin anger ett värde utan en enhet.

Edit påpekar att det nog var det AM menade, men hon skrev "värde"i stället för "enhet". Eller? 😉

Eh... AM, nu är du verkligen ute och cyklar. Ursäkta... Jag orkar inte ens förklara hur långt bort du är nu.

För höjd över havet anges inte ens enhet i tooltipen. Jag håller med Anna med noterna. Utan enhet saknar diagrammet i princip mening. Men även om enhet skulle anges på vertikalaxlarna så är det inte nödvändigtvis självklart vilken kurva som hör till höger

Förlåt. Det var verkligen plumpt sagt. Så jag försöker förklara vad jag menade i alla fall.

I diagrammet som visas idag, ser man på ena axeln "7,5", "5", "2,5" i andra "175", "150", "175", etc...

Vad jag menade var då att jag förstår att 7,5 inte är min

Nåja, färgen på kurvan passar ju ihop med översta raden i diagrammet där man kan välja/välja bort kurvor, och eftersom de kurvorna har enheterna bpm, m.ö.h., min/km och km/h så kan man ganska lätt komma fram till vilken axel som gäller.

Men ett label på

Jenny S, är du säker på att dina 175, 150, 175 inte är höjd över havet mätt i fot? 🙂

Jag tror nog att de flesta kan gissa vilken enhet som storheterna anges i. Min (och Anna med noterna?) poäng var nog bara att det ser lite "fult" ut när det inte finn

Det där med kopplat diagram och karta. Hur stor skärm och vilken upplösning behövs för att man ska kunna använda det?

Jag har då ingen nytta av det eftersom jag ser antingen diagram eller karta.

Ja Anna, enheter inte värden :-). Du förstår mig iaf.

Cyklar gör jag väldigt mycket men just nu är det för kallt för att va ute och cykla.

Ja, ok. Det här är inte min mest diplomatiska dag, men jag förutsätter att enheterna följer svensk standard.

Sen ser min högra y-led som en enda skala uppdelat i 50-tal, d.v.s. 50, 100, 150, o.s.v. Eftersom meter över havet Hänger ihop med y-leden, tills

Ja jag antar också att värdena är angivna i SI-enheter. Men man behöver ju inte titta speciellt långt utanför Sveriges gränser för att det inte alls ska vara någon självklarhet. För övrigt ser jag fortfarande inte att höjd över havet anges i meter, men åt