Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNy bok: Det perfekta löpsteget
You need to log in to create posts and topics.

Så det räcker att ta av sig skorna? Man behöver alltså inte köpa en bok och köra en massa övningar...
Jag springer också snabbare barfota än med skor, ex vis på sandstränder eller tartanbana, på sträckor upp till 7-8 km ( sedan börjar det bränna under föt

Olle.
Förr var det lätt att hitta långa sträckor med nästan enbart gräs.
Nu asfalteras det ju för barfotalöpare. 😉

Fick lära mig att det finns mängder av bra löpsteg + mängder av bra skor.
Plus att det var nyttigt att vara barfota.
Vill man nå ett f

Olle, jag skulle gissa att det är därför alla dessa nya skor med drop zero har kommit? Likaså VFF:s och andra varianter av fotbeklädnader? Eftersom det är mer hanterbart än att springa långpass på en fotbollsplan. 😉

Som sagt, en egen reflektion bara. Ti

Och den egentliga förklaringen kanske är att det är en funktion med flera parametrar och ingen absolut sanning.

Tänk dig att du har en sko som ger dig perfekt löpsteg men väger 2 kg. Kommer det gå lika lätt som om samma sko väger 100 gram?

Tänk dig att

Plus en hel del ytterligare "Mackan". (t+)

Detta med noll dropp är mig en gåta. Om det nu är så bra med detta + framfota löpteknik - var är då resultatförbättringarna?

Att enskilda personer förbättrar sig är inget konstigt.
Det finns dock tävlingar där

Absolut är det så Marcus. Det är nog ingen som säger emot Dig. Har Du läst boken?

För mig blev det dock en aha-upplevelse, när jag läste boken och fattade att det inte enbart handlar om skornas vikt, vilket jag har trott tidigare, utan också om vilken te

Lättsmält var en bra beskrivning. 🙂 Jag tyckte också förf på ett förståeligt sätt beskrev VARFÖR man kan tjäna på det ena och det andra betr löpteknik. Ett stort pplus för mig är alla bilder, jag är en bildmänniska och kunde plocka fram bilder på enl fö

"Snabbare, starkare, löpare" är ännu en nyutkommen löparbok.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9187181053

Har beställt, men ännu inte fått.
Tänkte (trots att jag egentligen inget vet) kunde vara kul att tipsa om

Hoppas han gör en dvd också! Tyckte det var lite svårt ibland att "se" framför mig rörelsen utifrån stillbilder. Men det är kanske bara jag som är trög..

Undrar hur Yannis Kouros sprang som liten?
Numera med alla världsrekord på sträckor 24H och längre så springer han extremt hjulbent med yviga armrörelser.
I helgen såg jag en ryss som använde samma teknik Han blev 2:a på ett 24H.

Samtidigt fanns stafet