Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:15Ojdå. Nåja, det var ju överkomligt ändå. Tydligen blev han en ännu bättre författare efter det att han började med löpningen. 🙂
Ojdå. Nåja, det var ju överkomligt ändå. Tydligen blev han en ännu bättre författare efter det att han började med löpningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:17jo då även 161kr är bra - jag läser hellre på engelska. Läser helst bara svenska böcker som är skrivna av svenskar!
tack för att du startade denna diskussion!
Glad midsommar!
jo då även 161kr är bra - jag läser hellre på engelska. Läser helst bara svenska böcker som är skrivna av svenskar!
tack för att du startade denna diskussion!
Glad midsommar!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:18Tack detsamma! 🙂
Tack detsamma! 🙂
Quote from Susan Hartley on 24 June 2010, 10:19Det är en fantastiskt bra bok av min favoritförfattare alla kategorier. 🙂 Det är också en bra självbiografi över Murakami själv.
Men jag måste säga att jag beklagade mig lite igår när jag läste recensionen i DN där boken framställs som att Murakami ha
Det är en fantastiskt bra bok av min favoritförfattare alla kategorier. 🙂 Det är också en bra självbiografi över Murakami själv.
Men jag måste säga att jag beklagade mig lite igår när jag läste recensionen i DN där boken framställs som att Murakami ha
Quote from Susan Hartley on 24 June 2010, 10:20Fast Shamala, den engelska versionen är ju också en översättning. 🙂
Fast Shamala, den engelska versionen är ju också en översättning. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:25Jag blev så förvånad när jag såg recentionerna, trodde den funnits länge ... eftersom det skrivits så mkt om den här. Läser nog hellre en direkt översättning till svenska från japanskan faktiskt.
Jag blev så förvånad när jag såg recentionerna, trodde den funnits länge ... eftersom det skrivits så mkt om den här. Läser nog hellre en direkt översättning till svenska från japanskan faktiskt.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 10:58hej, engelska yes är också en översättning direkt från japanska 🙂
:):)
glad läsning!
hej, engelska yes är också en översättning direkt från japanska 🙂
:):)
glad läsning!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:29Å idag kom det en recention i UNT...meget interesting må jag säga!
Å idag kom det en recention i UNT...meget interesting må jag säga!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:42Är ni säker på att den engelska versionen är en översättning? Han arbetar ju på amerikansk universitet så inte omöjligt att den är skriven direkt på engelska eller "översatt" av honom själv och då blir det ju ingen egentlig översättning?
Oavsett så älska
Är ni säker på att den engelska versionen är en översättning? Han arbetar ju på amerikansk universitet så inte omöjligt att den är skriven direkt på engelska eller "översatt" av honom själv och då blir det ju ingen egentlig översättning?
Oavsett så älska
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:49Det jag menar är att om först någon översatt från japanska till engelska så översätter jag i viss mån i min tur till svenska. Texten passerar alltså isf två filter. Om den däremot är skriven direkt på engelska, så är det bara min bristande förståelse som
Det jag menar är att om först någon översatt från japanska till engelska så översätter jag i viss mån i min tur till svenska. Texten passerar alltså isf två filter. Om den däremot är skriven direkt på engelska, så är det bara min bristande förståelse som