Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNy bok om löpning
You need to log in to create posts and topics.

Japp. Originaltiteln lyder "Hashiru koto ni tsuite kataru toki ni boku no kataru koto"

tack Johanna - att bara uttala titeln kräver träning 🙂

bokus har 15% rabatt på sina böcker ifall ingen känner till detta.

Fick boken i present i förregår!

50 i vilopuls 70 efter en halvtimmes löpning och 100 vid maximal, kan det vara riktigt?

Jag tyckte boken var värdelös. Han rabblar om sina löppass utan att något händer. Skriven på enkel engelska utan humor. Fattade aldrig vad poängen med boken var. Förmodligen måste man vara kulturelitist för att fatta den.

Om det är någon som vill ha den

Jag tycker också att den var TRÅKIG - kanske bra stilistiskt men inget som håller en vaken precis!

Jag har nu köpt Kafka på stranden av Haruki Murakami och hoppas på samma läsupplevelse igen. Jag orkar sällan med skänlitteratur numera men Haruki fick mig faktiskt att hoppas.

Jag har också läst den engelska utgåvan och den gav mig ingenting.

Lars-Åke: Kulturelitism? Visserligen har Murakami varit uppe som namn i samband med Nobelpriset i litteratur, men han är väldigt folklig och hans böcker är inte "svåra".

Självbiografier kan ju dock vara lite tråkiga att läsa om man inte finner personen

Jag måste nog också ställa mig lite frågande till "kulturelitist". Om jag inte visste om att författaren är en känd sådan, skulle jag ha gissat att boken är en misslyckad författardebut. 🙂