Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Okej nu fattar jag och det stämmer med dom procentsatserna. Fast det står t.ex "8, 48" Vilket måste betyda intensitet 8 och 48%. Det som står utanför diagrammet är väl då intensitet, minuter antar jag för då stämmer det. Fick inte ihop det först bara. Tac

Diagramkomponenten är lite sådär. Kan tyvärr ej påverkas 🙁

Cooooolt!! Kul! Heja på Olle!

Men om en träning för 2 veckor sedan kändes tung och nu känns ganska lätt så beror nog det på att du ökat din kondition och då är ju fortfarande de gamla träningarna rätt skattade,,,för det var ju så jobbigt DÅ.

Det ligger mycket i det. En RPE skattning enlig Borgskalan på tex 15 motsvarar en puls på ungefär 75%. Med förbättrad kondition så kan man utföra ett tyngre arbete vid samma puls och således samma skattning på Borgskalan.

Precis vad jag också tänkte. Formförbättring gör samma sak mindre ansträngande, alltså kan man inte jämföra saker "absolut" som att en runda "x km på t min" alltid är samma sak för en själv ens, än mindre för alla. Däremot kanske med tex pulsdata blir de

Kan man inte lägga in olika intensiteter på ett träningspass, tex om jag har sprungit 20min lugnt (upp och nedv.) i säg intensitet 14 och sen 30min hårt i intensitet 17. Måste jag registrera det som olika träningspass då eller finns det något annat sätt

Då måste du registrera det som två pass. Intensiteten handlar ju om hur intensivt passet var som helhet...

fast ingen dum förslag för sig nu när man kan regga intervaller, varför inte ha olika intensiteter kopplat till dessa intervaller?

Tycker jag låter bra!