Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man kör intervaller så är det de intensiva intervallerna som är relevanta. Uppvärmningen och vilan bortser man ifrån. Däremot tar man hänsyn till den totala längden på intervallerna när man räknar ut hor stor del av träningen som bedrivits i en viss i

Det låter inte så svårt om man ska göra det så.
Imorgon ska jag köra ett intervall pass, i denna fall kommer jag bara att skriva av vad jag har gjort och göra en bedömning på passet överlag.
Men intervallernas intensitet är inte lika rakt igenom.
Blandad

och hur får man egentligen överblick över en sån bedömning. Kanske är det lättare att själv skriva kommentar vid intervallen..?

mmm men de kommentaren jag yttrar innehåller 4-bokstavor och är inte så barnvänliga!! 😉

Go for it Gary.. Det är inte några barn på FB (?) Jag tycker oxå det var jättebra att kunna regga intensitet.. Man kan regga mer träning som kanske man inte såg som träning förut. Som när jag skurade köksgolvet med rotborste häromdagen. Tog 30 min och ja

Låter som att det blir mer arbete med att regga intervallerna än det är att faktiskt genomföra dem.

Inte ens Wolfgang Pichler är så noggrann med registrering av uppvärmning och vilan mellan intervallerna...

Säg det till Wolfgang då ... det är bara du som prata om registrering av vila och uppvarmning

Lady G: "Låter som att det blir mer arbete med att regga intervallerna än det är att faktiskt genomföra dem. "
Hur reggar man att man reggat träning?