Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:36Intressant... !! Jag är lite inne på en Canyon men jag har svårt bestämma storlek. Jag är ca 171-172 lång och det jag har fått tag i för ca 13000 är en 2011 med strl 54cm. Jag vet inte om det blir för stort?? Annars är det ju en 2012 med strl 53 men det ä
Intressant... !! Jag är lite inne på en Canyon men jag har svårt bestämma storlek. Jag är ca 171-172 lång och det jag har fått tag i för ca 13000 är en 2011 med strl 54cm. Jag vet inte om det blir för stort?? Annars är det ju en 2012 med strl 53 men det ä
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:44Du ska nog försöka hitta någon cykelhandlare som hjälper dig med inställningar och annat. Cykelmagneten i Falkenberg har många cyklar hemma och kan säkert ge dig ett bra paketpris på cykel och utrustning.
Göran har 0346-81610 och kan säkert berätta vad s
Du ska nog försöka hitta någon cykelhandlare som hjälper dig med inställningar och annat. Cykelmagneten i Falkenberg har många cyklar hemma och kan säkert ge dig ett bra paketpris på cykel och utrustning.
Göran har 0346-81610 och kan säkert berätta vad s
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:50Nja..bor i Dalarna så jag åker nog inte dit! Och sen gäller det att hitta en handlare som har Canyon också!
Vet väl att det bästa är att prova men när man kanske inte har möjlighet att testa grejerna så lär man ju fråga så mycket som möjligt på tex forum.
Nja..bor i Dalarna så jag åker nog inte dit! Och sen gäller det att hitta en handlare som har Canyon också!
Vet väl att det bästa är att prova men när man kanske inte har möjlighet att testa grejerna så lär man ju fråga så mycket som möjligt på tex forum.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:53Det finns folk som åker ifrån Tjabostan för att handla i Falkenberg.
Det finns inga handlare som har Canyon utan det är en postordercykel med allt vad det innebär. Inget är som väntans tider.
Det finns folk som åker ifrån Tjabostan för att handla i Falkenberg.
Det finns inga handlare som har Canyon utan det är en postordercykel med allt vad det innebär. Inget är som väntans tider.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:58Mmm..dom har väl tid och råd att åka dit då :-)!
Skriv gärna mer ni som köpt Canyon vad ni har för storlekar m.m!!
/Martin
Mmm..dom har väl tid och råd att åka dit då :-)!
Skriv gärna mer ni som köpt Canyon vad ni har för storlekar m.m!!
/Martin
Quote from Berit Bengtson on 10 January 2012, 16:17Martin:
Kolla med Stefan/Canyon Sverige
https://www.canyon.com/_se/about_us/contact.htmlHan kanske har nhgn geometritabell kvar för Ultimate AL 2011
Men om jag kommer ihåg rätt så hade Ultimate AL likadan geo som nuv Ultimate CF
Om det stämmer och en U
Martin:
Kolla med Stefan/Canyon Sverige
https://www.canyon.com/_se/about_us/contact.html
Han kanske har nhgn geometritabell kvar för Ultimate AL 2011
Men om jag kommer ihåg rätt så hade Ultimate AL likadan geo som nuv Ultimate CF
Om det stämmer och en U
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 16:19Kör Canyon Roadlite 7.0
Sjukt nöjd, utan tvekan. Jag har två Canyons och i bägge fallen har det funkat hur bra som helst både med beställning och leverans.
Jag är 177 lång och kör en 56:a. Jag är lite på gränsen i storlek men benlängd i förhållande till
Kör Canyon Roadlite 7.0
Sjukt nöjd, utan tvekan. Jag har två Canyons och i bägge fallen har det funkat hur bra som helst både med beställning och leverans.
Jag är 177 lång och kör en 56:a. Jag är lite på gränsen i storlek men benlängd i förhållande till
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 09:42Kör Canyon Al 9.0 storlek 58. Jag är 186. Det är flera som kör Canyon i vår klubb FTC. Både 6.0, 7.0 och 9.0 och samtliga är nöjda. 7.0 får man för 11.500 med full Ultegra. Den hade jag nog satsat på idag. För de pengarna kan man nog inte få en bättre cyk
Kör Canyon Al 9.0 storlek 58. Jag är 186. Det är flera som kör Canyon i vår klubb FTC. Både 6.0, 7.0 och 9.0 och samtliga är nöjda. 7.0 får man för 11.500 med full Ultegra. Den hade jag nog satsat på idag. För de pengarna kan man nog inte få en bättre cyk
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 10:50Ja det verkar vara fina cyklar..det kliar i fingrarna på den där 9.0 2011 i 54 strl på REA men jag vet i f... om den inte blir för stor? 🙁
Har snöat in lite på ROSE cyklar nu också..vad svårt det är! Jag har även en Crescent 1800 med 105/Ultegra (Ulteg
Ja det verkar vara fina cyklar..det kliar i fingrarna på den där 9.0 2011 i 54 strl på REA men jag vet i f... om den inte blir för stor? 🙁
Har snöat in lite på ROSE cyklar nu också..vad svårt det är! Jag har även en Crescent 1800 med 105/Ultegra (Ulteg
Quote from Berit Bengtson on 11 January 2012, 11:13Martin:
Jag tycker att du bör mäta upp din nuvarande cykel, särskilt om du är orolig för om en 54cm Canyon skulle bli för stor.
De viktiga måtten för att jämföra storlekar är Stack och Reach,
och de kan du få fram för din nuvarande cykel mha tex den här
Martin:
Jag tycker att du bör mäta upp din nuvarande cykel, särskilt om du är orolig för om en 54cm Canyon skulle bli för stor.
De viktiga måtten för att jämföra storlekar är Stack och Reach,
och de kan du få fram för din nuvarande cykel mha tex den här