Quote from Guest on 6 January 2012, 20:20Det var en massa fantasirika förslag i tråden om miltid och vikt, vore roligt att se om vi får intressanta ideer här...
Jag tänkte mig ett löfte som både är bra för mig och min omgivning (om än i liten skala). Kom på att jag ska försöka springa mer än hä
Det var en massa fantasirika förslag i tråden om miltid och vikt, vore roligt att se om vi får intressanta ideer här...
Jag tänkte mig ett löfte som både är bra för mig och min omgivning (om än i liten skala). Kom på att jag ska försöka springa mer än hä
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:30Hmm..., vi äger inte ens någon bil, utan kanske hyr bil varannan månad eller något i den storleksordningen, men då åker vi ju desto längre, så jag vet inte om jag kan lova att springa hälften, jag vill ju hinna cykla lite och så också.
Elin hävdar att vi
Hmm..., vi äger inte ens någon bil, utan kanske hyr bil varannan månad eller något i den storleksordningen, men då åker vi ju desto längre, så jag vet inte om jag kan lova att springa hälften, jag vill ju hinna cykla lite och så också.
Elin hävdar att vi
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:31Vi (Fredrik och jag) kom fram till att vi kanske kör bil 90 mil per år, det vill säga vi borde springa 45 mil under året. Hade vi bedrivit någon form av regelrätt löpträning är ju inte det så mycket men vi är lite dåliga på den fronten. 😀
Vi (Fredrik och jag) kom fram till att vi kanske kör bil 90 mil per år, det vill säga vi borde springa 45 mil under året. Hade vi bedrivit någon form av regelrätt löpträning är ju inte det så mycket men vi är lite dåliga på den fronten. 😀
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:35Tibor, jag håller helt med om att strypa bilkörningen. Vår bil står i garaget veckovis mellan användningarna. Pratar om att sälja den och använda hyrbil istället när det behövs. Men de gånger vi använder den så blir det ibland långt. Åre t/r är 140 mil. M
Tibor, jag håller helt med om att strypa bilkörningen. Vår bil står i garaget veckovis mellan användningarna. Pratar om att sälja den och använda hyrbil istället när det behövs. Men de gånger vi använder den så blir det ibland långt. Åre t/r är 140 mil. M
Quote from Elias Engqvist on 6 January 2012, 20:54Jag veckopendlar med bil 350 km i veckan så det kan bli lite jobbigt!
Jag veckopendlar med bil 350 km i veckan så det kan bli lite jobbigt!
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 20:56Går det inga tåg eller bussar?
Går det inga tåg eller bussar?
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:03Löpning är garanterat mer resurskrävande än bilåkning. Visst, lite löpning håller en frisk och det är ju bra, men det är inte mycket som krävs.
Löpning är garanterat mer resurskrävande än bilåkning. Visst, lite löpning håller en frisk och det är ju bra, men det är inte mycket som krävs.
Quote from Elias Engqvist on 6 January 2012, 21:15Erik - jag kan åka tåg men sen har jag 25 km till och från stationen utan nån form av kommunikation...
Erik - jag kan åka tåg men sen har jag 25 km till och från stationen utan nån form av kommunikation...
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 21:39Ja, svårt blev det inte. Springer mer än vad jag kör bil/åker buss e.d. =)
Ja, svårt blev det inte. Springer mer än vad jag kör bil/åker buss e.d. =)
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 22:22Jag är i ungefär samma situation som Klas; bilen står mest i veckorna, men jag har en del långkörningar per år, så hälften är inte realistiskt för mig (som exempel så körde jag dubbelt så långt bara under julhelgen som jag hade sprungit under hela året...
Jag är i ungefär samma situation som Klas; bilen står mest i veckorna, men jag har en del långkörningar per år, så hälften är inte realistiskt för mig (som exempel så körde jag dubbelt så långt bara under julhelgen som jag hade sprungit under hela året...