Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:47Tibor, nu får jag lust att gå med i den här utmaningen på grund av ditt trevliga inlägg. Trots att jag inte ens har körkort 🙂
Tibor, nu får jag lust att gå med i den här utmaningen på grund av ditt trevliga inlägg. Trots att jag inte ens har körkort 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:57...och när det gäller miljöfrågan så är fysisk aktivitet inkl. löpning vad man kallar koldioxidneutral, och bidrar inte till någon ökning av CO2-halten i atmosfären eftersom energiförbrukningen vid löpning är en del av naturens kolkretslopp. * )
Det är
...och när det gäller miljöfrågan så är fysisk aktivitet inkl. löpning vad man kallar koldioxidneutral, och bidrar inte till någon ökning av CO2-halten i atmosfären eftersom energiförbrukningen vid löpning är en del av naturens kolkretslopp. * )
Det är
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 11:20Det pratas ju en hel del om att biobränslen tar lång tid för att åter binda koldioxiden. Även om det i långa loppet är ett kretslopp så skulle ju mängden koldioxid i atmosfären öka om alla människor sticker ut och springer fem mil i veckan.
Lustigt nog s
Det pratas ju en hel del om att biobränslen tar lång tid för att åter binda koldioxiden. Även om det i långa loppet är ett kretslopp så skulle ju mängden koldioxid i atmosfären öka om alla människor sticker ut och springer fem mil i veckan.
Lustigt nog s
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 11:26Onekligen rolig liknelse Klas men jag lovar att de fossila reserverna har varit lagrade längre än vårt mänskliga hull 🙂
Onekligen rolig liknelse Klas men jag lovar att de fossila reserverna har varit lagrade längre än vårt mänskliga hull 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 11:48Men jag tror inte det är någon skillnad på kolet för det 🙂
Men jag tror inte det är någon skillnad på kolet för det 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 12:18Om jag får översätta bilmil till löpkilometer är minst hälften ett jättebra mål för mig!
Om jag får översätta bilmil till löpkilometer är minst hälften ett jättebra mål för mig!
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 13:34Klas: nej, men för nettopåverkan på miljön.
Klas: nej, men för nettopåverkan på miljön.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:05Jag förstår iofs inte riktigt resonemanget bakom att det skulle ta lång tid att återbinda kolet ifrån biobränslen. Om man menar _samma_ koldioxid kan jag förstå det, annars kan man ju i princip binda kolet redan innan man har brännt det igen så att säga.
Jag förstår iofs inte riktigt resonemanget bakom att det skulle ta lång tid att återbinda kolet ifrån biobränslen. Om man menar _samma_ koldioxid kan jag förstå det, annars kan man ju i princip binda kolet redan innan man har brännt det igen så att säga.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:08Det tar inte längre tid att återbinda kolet från biobränslen än vad det tog att binda kolet för att bilda råmaterialet till dessa biobränslen. Biobränslen är ett nollsummespel, det är det som är den stora fördelen.
Det tar inte längre tid att återbinda kolet från biobränslen än vad det tog att binda kolet för att bilda råmaterialet till dessa biobränslen. Biobränslen är ett nollsummespel, det är det som är den stora fördelen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:26Kremering borde vara förbjuden. Då släpps kolet som är bundet i kroppen ut i atmosfären igen. Begrav alla riktigt djupt (slutförvaring) så plockar vi bort kol ur kretsloppet.
Något att tänka på? Så många som vi människor är nu på jorden så måste det vara
Kremering borde vara förbjuden. Då släpps kolet som är bundet i kroppen ut i atmosfären igen. Begrav alla riktigt djupt (slutförvaring) så plockar vi bort kol ur kretsloppet.
Något att tänka på? Så många som vi människor är nu på jorden så måste det vara