Quote from Elias Engqvist on 7 January 2012, 15:53Totala mänskliga massan uppskattas till 390-455 miljarder kg
En människa består till c:a 18 vikts-% av kol vilket gör att det finns 70,2 - 81,9 miljarder kg kol i mänsklig form...Den totala biomassan i världen uppskattas till 6800 miljarder kg...
Allt
Totala mänskliga massan uppskattas till 390-455 miljarder kg
En människa består till c:a 18 vikts-% av kol vilket gör att det finns 70,2 - 81,9 miljarder kg kol i mänsklig form...
Den totala biomassan i världen uppskattas till 6800 miljarder kg...
Allt
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 16:13Jag tror att det har diskuterats en del i Södertälje bla: http://sv.wikipedia.org/wiki/Frystorkning_%28begravningsskick%29
Jag tror att det har diskuterats en del i Södertälje bla: http://sv.wikipedia.org/wiki/Frystorkning_%28begravningsskick%29
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 18:23Absolut, Lena. Välj sysselsättningar, enhet, storhet etc själv! 🙂
Absolut, Lena. Välj sysselsättningar, enhet, storhet etc själv! 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 20:06Fredrik, resonemanget om att det tar tid att återbinda kolet i biobränsle är nog bara tillämpligt på långsamt växande träd som kan ta t ex 50 år att växa upp till en nollsumma, och det är ju ingen populär löparmat.
Det blir nog ett absurt resonemang om m
Fredrik, resonemanget om att det tar tid att återbinda kolet i biobränsle är nog bara tillämpligt på långsamt växande träd som kan ta t ex 50 år att växa upp till en nollsumma, och det är ju ingen populär löparmat.
Det blir nog ett absurt resonemang om m
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 21:05Jag kör bil 85 km/dag ToR till jobbet så jag är glad att jag inte har det nyårslöftet (H)
Jag kör bil 85 km/dag ToR till jobbet så jag är glad att jag inte har det nyårslöftet (H)
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:12kul diskussion.
Men så länge lantbruket använder fosilla bränslen så kan inte vi människor vara CO2 neutrala. Växter vi äter har producerat med fossilbränsle i jordbruket helt enkelt.
Men jag tror ändå att det är bättre för miljön att ta sig fram med mu
kul diskussion.
Men så länge lantbruket använder fosilla bränslen så kan inte vi människor vara CO2 neutrala. Växter vi äter har producerat med fossilbränsle i jordbruket helt enkelt.
Men jag tror ändå att det är bättre för miljön att ta sig fram med mu
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:26Jag kan för övrigt tillägga i diskussionen att det faktum att vi inte har bil inte är ett miljöpolitiskt ställningstagande, även om miljön är en faktor som spelar in. Vi bor i Stockholms innerstad och bara kostnaden för att ha en bil stående gör det helt
Jag kan för övrigt tillägga i diskussionen att det faktum att vi inte har bil inte är ett miljöpolitiskt ställningstagande, även om miljön är en faktor som spelar in. Vi bor i Stockholms innerstad och bara kostnaden för att ha en bil stående gör det helt
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:33Är det bara den fossila CO2-halten som räknas in? Matåtgången, resursslöseriet (hur länge håller ett par löparskor?) och tiden det tar?
Är det bara den fossila CO2-halten som räknas in? Matåtgången, resursslöseriet (hur länge håller ett par löparskor?) och tiden det tar?
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:37Och hur mycket energi det går åt till att tillverka en bil?
Och hur mycket energi det går åt till att tillverka en bil?
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 22:40Magnus: Andas du inte när du kör bil?
Magnus: Andas du inte när du kör bil?