Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jo, men inte lika mycket som när jag springer. Att springa en mil kräver en extra måltid i matintag och resurser och det går åt 1-2% av en sko (dvs 10-20 kr).

Hur länge räcker inte en bil, i jämförelse med skor och övrig utrustning?

Du menar seriöst att du måste äta ett extra mål mat för att du sprungit en mil?

Ja, hur länge räcker den Magnus? Däck, oljebyten, slitagedelar, service. Osv. Förutom att folk tröttnar på dem och vill ha en ny, precis som de gör med skor.

Det går väldigt, väldigt många par skor på en bil.

Fredrik, ja "seriöst".

Ja, ett extra mål mat 700 kcal. Det är ungefär vad jag förbränner på en mil. Ingen lever på luft.

En bil räcker 15000 mil, en sko 50 mil. I runda slängar. Så det går 300 par skor á 1000 kr på en bil.

Men, varför inte bara räkna m

50 mil har jag inte hört någon annan påstå att ett par skor håller. Och i de 700 kalorierna ingår en hel del basförbränning som du har även när du sitter bakom ratten. Du är nog inte naken i bilen heller för den delen.

Men det var nog inte riktigt ekonom

Hade jag tagit bilen en mil hade jag kanske gjort av med 30-50 kcal. Det tar ju trots allt inte så lång tid att åka en mil, inte ens i stan. Och hur mycket mina byxor slits av att sitta en mil i bilen? Jadu, inte en promille av dess livslängd är min uppsk

Och milkostnad är inte heller helt meningsfullt eftersom en bil kostar ett par tusenlappar eller så i månaden bara för att ha stående i Stockholm, utan att köra en meter. Så för att komma ner i en milkostnad på 30kr eller så måste man köra ganska mycket.

Och idag gjorde jag av med 150 spänn bara på en förmiddagsrunda. Nästa gång tar jag bilen runt det är mycket billigare. Också behöver jag inte äta, det är bra då spar jag både på tid och resurser.

I princip håller jag med, men hur många är det som slänger sina skor efter 50 mil, men behåller sin bil i 15000. Du skevar bilden ganska hårt.