Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 22:25Jag läste någonstans att en löpare skapar nästan lika mycket växthusgaser som en liten bil, per mil. Visserligen inte fossila bränslen. Men ska man ändå springa så får man kompensera genom att köra lite mindre bil 😉
Jag läste någonstans att en löpare skapar nästan lika mycket växthusgaser som en liten bil, per mil. Visserligen inte fossila bränslen. Men ska man ändå springa så får man kompensera genom att köra lite mindre bil 😉
Quote from Funbeat user on 6 January 2012, 22:51...
...
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 05:11Poången här är att hitta sin egen mix. Om man tex idag inte kör bil så är min mix (springa mer än hälften av bil-mil) meningslös. Och vice versa, för de som måste köra mycket bil. T.ex.
Spring mer än en tiondel av sin bilkörning (i stället för hälften).
Poången här är att hitta sin egen mix. Om man tex idag inte kör bil så är min mix (springa mer än hälften av bil-mil) meningslös. Och vice versa, för de som måste köra mycket bil. T.ex.
Spring mer än en tiondel av sin bilkörning (i stället för hälften).
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 09:55Du vill kanske tro att det är bra för miljön att springa istället för att åka bil, men om det inte är det då? Är det inte läge att ta reda på det innan man använder miljön som ett skäl till att träna och få andra att göra likadant?
Det kan vara irriter
Du vill kanske tro att det är bra för miljön att springa istället för att åka bil, men om det inte är det då? Är det inte läge att ta reda på det innan man använder miljön som ett skäl till att träna och få andra att göra likadant?
Det kan vara irriter
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 09:59...
...
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:08Tibor, jag håller helt med om mikropåverkan.
En människa producerar ju rätt mycket koldioxid även när hon sitter i bilen. Den faktorn har man nog inte räknat med. Och fossila bränslen är ju betydligt värre. Bilar alstrar ju andra livsfarliga föroreninga
Tibor, jag håller helt med om mikropåverkan.
En människa producerar ju rätt mycket koldioxid även när hon sitter i bilen. Den faktorn har man nog inte räknat med. Och fossila bränslen är ju betydligt värre. Bilar alstrar ju andra livsfarliga föroreninga
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:17Magnus, jag tycker du är lite väl hård. Det finns väl uppenbart goda skäl att tro att det är bättre för miljön att springa än att åka bil. Det här är ju bara ett diskussionsforum och man borde inte behöva vetenskapliga bevis för att framföra sin åsikt. Om
Magnus, jag tycker du är lite väl hård. Det finns väl uppenbart goda skäl att tro att det är bättre för miljön att springa än att åka bil. Det här är ju bara ett diskussionsforum och man borde inte behöva vetenskapliga bevis för att framföra sin åsikt. Om
Quote from Elias Engqvist on 7 January 2012, 10:21Jag tycker det är lite patetiskt med nyårslöften öht. Kan man inte bara springa för att det är skönt, kul osv.
Jag förstår mig inte på streaking, vinterutmaningar mm konstigheter (som tex detta)
Ändrar jag mitt beteende vad gäller bilkörning, löpning e
Jag tycker det är lite patetiskt med nyårslöften öht. Kan man inte bara springa för att det är skönt, kul osv.
Jag förstår mig inte på streaking, vinterutmaningar mm konstigheter (som tex detta)
Ändrar jag mitt beteende vad gäller bilkörning, löpning e
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:40Ja det är bara du! 🙂
Ja det är bara du! 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 10:40Christer, jag förstår vad du menar. Jag triggar inte på sånt själv, men samtidigt tycker jag att ibland behöver man ruska om sig och bestämma sig för att ändra en sak som aldrig blir av. Man behöver en startpunkt som inte flyttar på sig. Då är nyår ett br
Christer, jag förstår vad du menar. Jag triggar inte på sånt själv, men samtidigt tycker jag att ibland behöver man ruska om sig och bestämma sig för att ändra en sak som aldrig blir av. Man behöver en startpunkt som inte flyttar på sig. Då är nyår ett br