Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNyårslöften?
You need to log in to create posts and topics.

Att någon gång under 2009 ligga först i träningslistan.

Citerar Linus:

"- Börja regga sömn om jag sover oroligt (och om Johannes stapel närmar sig min)"

Hur gör du det? Nu lägger jag in sömn som "avslappning" i antal repetitioner (timmar), och sätter ett mål för det. Men jag förstår att dte finns bättre sätt

Det skall göra 2009 också, alltså regga sömnen. Blir ju inte alltför höga staplar tyvärr. 🙁

Jag har inte reggat sömn än eftersom Johannes är distanserad med oräkneligt många minuter (jag påminner honom varje dag). Har inte heller undersökt om det ens går att regga sömn men om det krisar så finns det säkert en lösning. 🙂

Eftersom Funbeat mäter all tid som rapporteras som träningstid så kanske inte alla vill rapportera sömn, avslappning, stretch och liknande eftersom det förstör statistiken. Visst, det går att filtrera bort aktiviteter så de inte kommer med, men hur många

Jag reggar alltså i repetitioner. 7 timmars sömn är 7 repetitioner. Då kan man dock inte ha halva timmar med. Å så lägger jag ett mål för veckan, ex 49 repetitioner, för att se till att jag "sover i kapp". Reggar som "avslappning". Närmaste aktivitet man

Det är ju smart. Om tiden sätts till 0 min så kommer det ju inte med i statistiken. Förutom genom antalet träningspass då, men det är ju inte så svårt att räkna bort.

Jag ska detoxa från och med nästa vecka vara väldigt strikt, men det är lätt nu för jag har ingen aptit alls att äta längre

1. Frukost varje dag INNAN jag går/åker till jobbet. Nu är det slut på mackfrukostar vid skrivbordet!
2. Fler lunchlådor i frysen! Bye bye mässen!
3. Bli mer aktiv på funbeat
och sist men inte minst: detta ska bli året då jag lyckas med vikt&löpträning!
.

Ut med det bara - har man uttalat dem högt så _måste_ man ju!
Här är detb liingöloppet som är målet för träningen 2009 + att testa på triathlon i juni när jobbet anordnar en tävling...