Quote from Guest on 15 May 2007, 19:20Har funderat på att köpa nya hjul till min racer, dessa är kandidaterna:
Fabrikat Typ
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 1
Fulcrum Racing 3
Mavic Ksyrium ES
Mavic Ksyrium SL
Mavic Cosmic Carbon
Zipp 404
Mottager gärna erfarenheter och åsikter från alla.
Har funderat på att köpa nya hjul till min racer, dessa är kandidaterna:
Fabrikat Typ
Fulcrum Racing Zero
Fulcrum Racing 1
Fulcrum Racing 3
Mavic Ksyrium ES
Mavic Ksyrium SL
Mavic Cosmic Carbon
Zipp 404
Mottager gärna erfarenheter och åsikter från alla.
Quote from Funbeat user on 15 May 2007, 19:30Har fulcrum racing 3 som träningshjul numera och var väl lite skeptisk till detta innan eftersom jag kört på Mavic Ksyrium SL ssc. Anledningen till att jag inte valde ES när jag skulle ha nya var att jag vurpade sönder Ksyrium hjulen på tävling och det sv
Har fulcrum racing 3 som träningshjul numera och var väl lite skeptisk till detta innan eftersom jag kört på Mavic Ksyrium SL ssc. Anledningen till att jag inte valde ES när jag skulle ha nya var att jag vurpade sönder Ksyrium hjulen på tävling och det sv
Quote from Funbeat user on 15 May 2007, 22:05ES är nog valet jag gjort av de uppräknade.
Fulcrum går bort med en gång enligt mina preferencer.
Zipp om man vill lägga pengarna på bra hjul, men de är dyra att uppgradera med keramiska lager.
Bontrager XXX lite som jag fyndade i Tyskland är alldeles
ES är nog valet jag gjort av de uppräknade.
Fulcrum går bort med en gång enligt mina preferencer.
Zipp om man vill lägga pengarna på bra hjul, men de är dyra att uppgradera med keramiska lager.
Bontrager XXX lite som jag fyndade i Tyskland är alldeles
Quote from ellen olsson on 15 May 2007, 23:40Det beror ju på vad du ska ha dem till. 🙂
Om du vill kunna köra tempolopp eller triathlon med dem så bör du ju satsa på aerodynamiska hjul.
Om du vill köra linjelopp så ska de vara "standardhjul" eller testade och godkända av UCI (även om jag misstänke
Det beror ju på vad du ska ha dem till. 🙂
Om du vill kunna köra tempolopp eller triathlon med dem så bör du ju satsa på aerodynamiska hjul.
Om du vill köra linjelopp så ska de vara "standardhjul" eller testade och godkända av UCI (även om jag misstänke
Quote from Funbeat user on 16 May 2007, 00:52Hej kör på Mavic ksyrium es hjul på nya cykeln som jag nyss har köpt har bara tagit tre vändor på den och har väll inge bra erfarenhet av dom kan man säga har haft problem med dom hella tiden. Hjulet börjar vobbla har lämnat in det för tredje gången nu, s
Hej kör på Mavic ksyrium es hjul på nya cykeln som jag nyss har köpt har bara tagit tre vändor på den och har väll inge bra erfarenhet av dom kan man säga har haft problem med dom hella tiden. Hjulet börjar vobbla har lämnat in det för tredje gången nu, s
Quote from Berit Bengtson on 16 May 2007, 02:49Vad är det som är viktigt för dig med de nya hjulen?
Skall de matcha resten av cykeln, utseendemässigt? Eller prismässigt?
Skall det synas att det är fabriksbyggda hjul och att de är från i år? (Det kan också göra att de ser gamla ut om några år)Är de
Vad är det som är viktigt för dig med de nya hjulen?
Skall de matcha resten av cykeln, utseendemässigt? Eller prismässigt?
Skall det synas att det är fabriksbyggda hjul och att de är från i år? (Det kan också göra att de ser gamla ut om några år)
Är de
Quote from Funbeat user on 16 May 2007, 09:22Kanske skall berätta lite mer om vad de skall användas till.
Min cykel är en Avanti Corsa Cabonio/Ultegra med ett par Mavic CXP 23 och ett par Rolf Vector Pro. Cyklar mest för motions skull c:a 500 mil/år.
Undrar mest hur pass mycket det skiljer mot de f
Kanske skall berätta lite mer om vad de skall användas till.
Min cykel är en Avanti Corsa Cabonio/Ultegra med ett par Mavic CXP 23 och ett par Rolf Vector Pro. Cyklar mest för motions skull c:a 500 mil/år.
Undrar mest hur pass mycket det skiljer mot de f
Quote from Berit Bengtson on 16 May 2007, 12:09Tommy Nordin skrev:
> med ett par Mavic CXP 23 och ett par Rolf Vector Pro.
> Cyklar mest för motions skull c:a 500 mil/år.
Varför vill du ha nya hjul?
Dina nuvarande är väl inte utslitna ännu på måånga mil?
Vad är det som du tycker är fel på dina nuvara
Tommy Nordin skrev:
> med ett par Mavic CXP 23 och ett par Rolf Vector Pro.
> Cyklar mest för motions skull c:a 500 mil/år.
Varför vill du ha nya hjul?
Dina nuvarande är väl inte utslitna ännu på måånga mil?
Vad är det som du tycker är fel på dina nuvara
Quote from Funbeat user on 16 May 2007, 14:43Låter som att jag kan sitta nöjd och "spara" mellan 4000-15000:-. 🙂
Låter som att jag kan sitta nöjd och "spara" mellan 4000-15000:-. 🙂
Quote from Peter Litzén on 20 May 2007, 19:58Du David P vad är de för fel på Fulcrum egentligen för ja kan inte se några fel på dom o ja känner folk som cyklar på dom o vad ja har fått höra så är dom bra o själv håller ja på med att spara ihop till antingen Racing 1 eller racing 0 men har inte bestä
Du David P vad är de för fel på Fulcrum egentligen för ja kan inte se några fel på dom o ja känner folk som cyklar på dom o vad ja har fått höra så är dom bra o själv håller ja på med att spara ihop till antingen Racing 1 eller racing 0 men har inte bestä