Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor på G, tips?
You need to log in to create posts and topics.

Mina nuvarade löparskor är på väg att ta slut så det dags att införskaffa ett par nya. De som jag springer med just nu är Saucony med extra mycket pronationsskydd i. Detta var något som jag blev rekommenderad när jag var på löplabbet och testade skor för

Jag skulle helt klart ha kikat på ett par Saucony med mindre pronationsstöd, särskilt om du är nöjd med de du har haft (men börjar få ett bättre steg som gör att pronationsstödet nu ger dig skav). Så har jag gjort med mina Asics iaf, dvs gått ner till neu

Saucony superlätta skor ( tycker ej 350 gram är speciellt tungt ) är ju
Kinvara + A3 t. ex.
De smalnar av väl mycket framtill.

New Balance nya Minimus MR gillar jag.

Nike har Free Run. Gillar jag också.

Mina tips är Saucony Kinvara och/eller Asics DS Trainer. Skippa pronationsstödet.

Dock bör man vara medveten om att kvalitén på ett par Asics kan anses undermålig.

DS Trainer har ju pronationsstöd?

@SB: Om Asics är bra eller dåliga är snarare en värderingsfråga.

En Asicssko går sönder i tyget ungefär i samma takt som dämpning & andra egenskaper förslits.

Vissa andra skor ser hela & fina ut länge efter att det har tappat egenskaper som t.ex. dämpni

Fick mina Asics DS Trainer häromdagen. Underbar sko, har tidigare kört med ASICS 2160.

Den klassas som neutral/lätt pronation.

Insåg hur kul det är med lätta skor iom denna modellen.

Jag pronerade förr och det sprang jag ifrån till en neutral sko.

Vet inte exakt din vikt, men ta hänsyn till den när du väljer skor. Visst jag väger 85+ och kan springa i Adidas Adizero skor ibland, men inte alltid. Behöver dämpning för mängdpassen.
Jag

K-G, vad anser du är lätta/tunga skor? Jag är ju inte så himla kunnig inom skor så det vore intressant att veta vad någon erfaren tycker. Exemeplvis Asics DS Trainer som några nämnt väger 283g och Race-varianten endast 215g. Kinvara som du nämnde ligger p

Skotyngden beror på sträckan att springa.

Som sprinter hade jag spikskor och dessa vägde minimalt.

Ju längre jag skall ta mig desto mindre lätta skor passar bättre.
Man sparkar sig ju inte i röva direkt på längre sträckor.
Snarare gäller det att hasa så