Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya löparskor på G, tips?
You need to log in to create posts and topics.

Ortopeder och försäljare i skoaffär kommer alltid att rekommendera mer dämpning och pronationsstöd för "längre turer". Det är som att ringa till BVC och förvänta sig svaret "vila".

Stefan, varför? För att det är rätt eller pga okunskap?

Dessvärre ingetdera. Det handlar om ansvarighet.

Måste tipsa: köpte mina skor (utprovade i Sverige först) på Startfitness.co.uk i måndags kväll. Pris i Sverige 1500 kr, jag debiterades 693 kr på kontot och det inkl frakt och de är redan skickade från England! Fantastiskt! Då kunde jag dessutom få de som

Annorlunda tips.
Kolla med någon ni vet är i England eller ännu bättre USA.
Be denna/e plocka ner om plats i väskan finnes önskade skor.

Det bli ännu billigare.
Speciellt från USA.

My5 I:

Gordon Pirie (i "Running fast and injury free") skriver tvärsäkert att landningen ska ske på "the ball of the foot", alltså framfotens ytterdel. Men inte att resten av steget ska vara på framfoten. Bara isättningen.

Andra löpskolor menar på att m

Den där inbyggda reflexen funkar inte så bra om man lindar in foten i plast och tyg

Muskeln har inbyggda sensorer som struntar i det. Men en stor tå/häldiff på en sko slår ut denna mekanism.

!OBS! Att denna reflex ändå utnyttjar vadmuskeln, den får alltså jobba & slita även om man inte själv medvetet aktiverar den. Så man ska absolut in

Idag så testade jag de nya Newton-skorna för andra gången. Det blev 3 hyfsat snabba (för att vara mig) km på löpbandet och det kändes helt ok även om vaderna får sig en helt annan träning än tidigare.

Jag märker extremt stor skillnad mot tidigare just n

Jag får passa på att lägga in en fråga:
Finns det skor som är anpassade för rehab, med extremt snäll dämpning?

Vilka modeller ska man sikta in sig på?

Vikt är inget som bekymrar mig.