Quote from Guest on 17 March 2014, 09:54Behöver nya skor för löpband, bana och asfalt. Jag springer med framfota isättning.
1/ Kan jag hitta en lämplig sko som funkar på alla 3 underlagen, eller om jag behöver flera par?
Idag kör jag med mina salomon trail dojjor även på bana och asfalt och p
Behöver nya skor för löpband, bana och asfalt. Jag springer med framfota isättning.
1/ Kan jag hitta en lämplig sko som funkar på alla 3 underlagen, eller om jag behöver flera par?
Idag kör jag med mina salomon trail dojjor även på bana och asfalt och p
Quote from Jonny Persson on 17 March 2014, 10:041/ Ja det kan du göra men det beror ju lite på hur kinkig du är. De skor som jag t.ex. tycker har precis lagom mycket svar på asfalt brukar jag tycka känns för svampiga på bana.
2/ Jag använder olika skor för olika underlag men det är en smaksak. Rent ge
1/ Ja det kan du göra men det beror ju lite på hur kinkig du är. De skor som jag t.ex. tycker har precis lagom mycket svar på asfalt brukar jag tycka känns för svampiga på bana.
2/ Jag använder olika skor för olika underlag men det är en smaksak. Rent ge
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 11:07När det handlar om träning: Ju mjukare underlag, desto mindre dämpning i skon. Och tvärtom. Ju hårdare underlag, desto mer dämpning i skon.
När det handlar om tävling: Så lite sko som möjligt för att kunna genomföra loppet.
Jag har nog fler skor än vad
När det handlar om träning: Ju mjukare underlag, desto mindre dämpning i skon. Och tvärtom. Ju hårdare underlag, desto mer dämpning i skon.
När det handlar om tävling: Så lite sko som möjligt för att kunna genomföra loppet.
Jag har nog fler skor än vad
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 11:302 bra svar.
2 bra svar.
Quote from Funbeat user on 17 March 2014, 18:07Som så föredömligt skrivits tidigare är det alldeles för individuellt för att det ska gå att ge dig något vettigt råd. Jag springer i Brooks pure connect på allt från intervaller till marathon.
Däremot, om det inte är ditt eget löpband, då du naturligtvi
Som så föredömligt skrivits tidigare är det alldeles för individuellt för att det ska gå att ge dig något vettigt råd. Jag springer i Brooks pure connect på allt från intervaller till marathon.
Däremot, om det inte är ditt eget löpband, då du naturligtvi
Quote from Funbeat user on 18 March 2014, 01:00Tack för era svar.
1/ Jag är nog inte så kinkig. På bana har jag hittills sprungit i mina terrängskor. Här är jag ute efter framför allt en lätt sko. Banan är ju rätt mjuk att springa på. Till asfalten är jag också ute efter en lätt sko men det kanske kr
Tack för era svar.
1/ Jag är nog inte så kinkig. På bana har jag hittills sprungit i mina terrängskor. Här är jag ute efter framför allt en lätt sko. Banan är ju rätt mjuk att springa på. Till asfalten är jag också ute efter en lätt sko men det kanske kr
Quote from Funbeat user on 18 March 2014, 07:23generellt kan jag nog svara att jag kan springa i princip i vad som helst var som helst om jag bara är ute och joggar. Vill jag däremot ha lite tryck i steget blir jag mer noggrann. Det är helt enkelt roligare att springa korta intervaller i spikskor på b
generellt kan jag nog svara att jag kan springa i princip i vad som helst var som helst om jag bara är ute och joggar. Vill jag däremot ha lite tryck i steget blir jag mer noggrann. Det är helt enkelt roligare att springa korta intervaller i spikskor på b
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 00:37Har tyvärr inte så mycket att välja på. Har i princip inget brosk kvar i ena knät. Så dämpande sulor å annat till trotts så gillar mitt knä inte stötarna som blir av att landa på hälen när jag springer.
Springer i dagsläget inte längre än ca 7 km åt gån
Har tyvärr inte så mycket att välja på. Har i princip inget brosk kvar i ena knät. Så dämpande sulor å annat till trotts så gillar mitt knä inte stötarna som blir av att landa på hälen när jag springer.
Springer i dagsläget inte längre än ca 7 km åt gån
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 00:38Kanske ska tillägga att löpning är alternativ träning för mig. Håller mest på med cykel i olika former.
Kanske ska tillägga att löpning är alternativ träning för mig. Håller mest på med cykel i olika former.
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 06:26Då tycker jag absolut du ska titta på Brooks Pure Connect. Det är som att springa i ett par snälla, jättelätta tofflor som har dämpning på det rätta stället om man inte är hällöpare. Dvs under mittfot/främre fotbladet (eller va fasiken det nu heter). 🙂
Då tycker jag absolut du ska titta på Brooks Pure Connect. Det är som att springa i ett par snälla, jättelätta tofflor som har dämpning på det rätta stället om man inte är hällöpare. Dvs under mittfot/främre fotbladet (eller va fasiken det nu heter). 🙂