Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 06:40Jerker.
Jag har proteser i båda mina knän + vänster fot.Jag älskar barfota, men om jag ej använde skor med dämpning så blir det rullstol igen.
Framfota. Det var en för de flesta en misslyckad teknik redan på 70-talet.
Att några minimalistiskt få tyck
Jerker.
Jag har proteser i båda mina knän + vänster fot.
Jag älskar barfota, men om jag ej använde skor med dämpning så blir det rullstol igen.
Framfota. Det var en för de flesta en misslyckad teknik redan på 70-talet.
Att några minimalistiskt få tyck
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 13:55Brukar alltid tänka att jag inte ska klaga på mitt lilla och trots allt hanterliga knäproblem.
Har lite dimmiga barndomsminnen av kompassrosen å eljusspår (barkbana:-) å terränglöpning från 70-talet. Vet att man diskuterade löpteknik en massa bland idro
Brukar alltid tänka att jag inte ska klaga på mitt lilla och trots allt hanterliga knäproblem.
Har lite dimmiga barndomsminnen av kompassrosen å eljusspår (barkbana:-) å terränglöpning från 70-talet. Vet att man diskuterade löpteknik en massa bland idro
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 14:111K = 1 km. Tänkte träningspass.
Som längst kom jag kanske 500 mil på ett 1 år.PS. Jag var sprinter så jag bytte från framfota till mjuk häl med så lite rörelser som möjligt.
1K = 1 km. Tänkte träningspass.
Som längst kom jag kanske 500 mil på ett 1 år.
PS. Jag var sprinter så jag bytte från framfota till mjuk häl med så lite rörelser som möjligt.
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 15:38Ok. Jag trodde 1K var jargong för 1000 mil bland er initierade löpare:-)
Men jag tror jag förstår 1000 meter är maximalt vad man bör springa med framfota isättning enligt din mening.
Jag kommer upp i ca 2,5 mil i veckan under barmarkssäsongen. Undviker
Ok. Jag trodde 1K var jargong för 1000 mil bland er initierade löpare:-)
Men jag tror jag förstår 1000 meter är maximalt vad man bör springa med framfota isättning enligt din mening.
Jag kommer upp i ca 2,5 mil i veckan under barmarkssäsongen. Undviker
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 15:38Ok 500 mil är repekt i mina ögon.
Ok 500 mil är repekt i mina ögon.
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 16:21Det går nog att springa längre med framfotateknik än 1.000 meter.
De, som i senaste försöket prövat har ju rekommenderat 500 meter. 😉Som sprinter tar man ju långa steg + framfota.
Dåliga knän ogillar detta starkt.
Så jag anpassade min löpning till mi
Det går nog att springa längre med framfotateknik än 1.000 meter.
De, som i senaste försöket prövat har ju rekommenderat 500 meter. 😉
Som sprinter tar man ju långa steg + framfota.
Dåliga knän ogillar detta starkt.
Så jag anpassade min löpning till mi
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 16:21Dublett blev det.
Dublett blev det.
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 18:571-2 : Jag använder ECCO biom skor. vinter och sommar ute .Teräng, asfalt även träning i bana. Men tävling i bana använder spikskor.
Har använd ECCO skor nu fyra år och är nöjd. Har provat andra " Barfota skor" Men de fungerar bara vissa underlag.
Har ju
1-2 : Jag använder ECCO biom skor. vinter och sommar ute .Teräng, asfalt även träning i bana. Men tävling i bana använder spikskor.
Har använd ECCO skor nu fyra år och är nöjd. Har provat andra " Barfota skor" Men de fungerar bara vissa underlag.
Har ju
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 23:33Fixar du redan att springa odämpat är det svårt att hitta en bättre allround-sko än Inov-8 F-Lite 195. Funkar i vått och torrt, asfalt och trail, intervaller till maraton.
Fixar du redan att springa odämpat är det svårt att hitta en bättre allround-sko än Inov-8 F-Lite 195. Funkar i vått och torrt, asfalt och trail, intervaller till maraton.
Quote from Funbeat user on 20 March 2014, 23:51> Det går nog att springa längre med framfotateknik än 1.000 meter.
> De, som i senaste försöket prövat har ju rekommenderat 500 meter. Smiley🙂
> Som sprinter tar man ju långa steg + framfota.
> Dåliga knän ogillar detta starkt.
> Så jag anpassade mi
> Det går nog att springa längre med framfotateknik än 1.000 meter.
> De, som i senaste försöket prövat har ju rekommenderat 500 meter. Smiley
🙂
> Som sprinter tar man ju långa steg + framfota.
> Dåliga knän ogillar detta starkt.
> Så jag anpassade mi