Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNya strumpregler!
You need to log in to create posts and topics.

Säkert är det så. men som sagt "På den svenska elittouren har det alltid varit valfri klädsel." Motionärerna" dom däremot fick bara spela i badbyxor mm. Det vet ju alla som varit på en strand;)

Vänligen

P.

Ari och David:

Jag har aldrig cyklat i några stora internationella tävlingar så jag vet förstås inte, men mitt intryck var att t.ex. http://www.velominati.com/the-rules/ var en drift med den attityd som en hel del cyklister verkar ha. Vad är det som gör

Gör härmed en kovändning. Det ingår i UCI:s uppdrag att stävja borderlinemänniskor som ägnar en massa kraft åt att hitta kryphål i regelverket.

Skyll inte alla krångliga regler på UCI, m.fl. utan på de som försöker mygla till sig fördelar på andras bekos

Det handlar väl om att komma först i mål utan att fuska?
Då är ju en del av tävlingen att hitta de små sakerna som man får göra som ökar ens chanser, det är så teknisk utveckling sker.
Om man sätter stopp för varenda liten vidareutveckling så stagnerar s

Det är väl en drift med en massa idéer som vissa har fått för sig och sedan kallar en sanning. Har du kört några nationella tävlingar?

Inte i någon UCI-godkänd tävling 😉

Eftersom wikipedia artikeln nämner internationella stjärnor i samma stycket så tror jag inte heller det syftas på svenska förhållanden.
Jag har förstås inte heller ställt upp i några UCI tävlingar i Italien eller Fran

Utveckling är en bra sak och den sker just på det sättet som PWR beskriver det. Men allt reglerar & sanerar inte sig självt och då måste det finnas nån minsta gemensamma nämnare. Som alltid kommer att kritiseras av någon.

"Gör härmed en kovändning. Det ingår i UCI:s uppdrag att stävja borderlinemänniskor som ägnar en massa kraft åt att hitta kryphål i regelverket."

Borderliners behöver inte lägga någon kraft på att hitta fel i regelverket. Det faller sig naturligt. Förres

Umgås lite med kappseglare så får ni se vad regelverk och kryphål är för något ... Konstruktionsregler är till för att ritas sönder!

Här är resten 🙂

http://road.cc/sites/default/files/UCI%20check%20of%20the%20equipment%20and%20position%20in%20competition,%20March%202012.pdf