Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNya typer av löptävlingar.
You need to log in to create posts and topics.

Nääääeee...de skulle väl funka skitadåligt. Å att räkna om allt med koefficienter hitan å ditan låter trist de oxo. Kanske poängsystem där man får ett visst antal utifrån placeringen i dom olika sträckorna....Eller som i Melodifestivalen...en jury bedömer

konstspringning?

Vi som håller oss till ultra lär ju vara konstiga.

Hur räkna med mitt konstiga förslag.

I meter blir det 100 + 10.000 + 100.000.

Placering på 100 x 1.000
Plac. på 10.000 x 10
Plac. på 100K x 1

Mina pers.
11.1 ( När jag gjorde lumpen klockades jag för

Multiplicera tiderna för de olika distanserna.

T ex, om person A springer 100m på 13,63 och 800m på 2:07,05, och person B springer på 13,06 respektive 2:31,44, är person A klart bättre. Men om person B skulle förbättra sin 800m-tid till 2:12,60, får de

Skridsko tittar tydligen på vad respektive lopp ger för tid på 500 m och...

Nej det är väl lika bra att klippa och klistra:
"I alla sammanlagda tävlingar adderas tiden i sekunder per 500 m på varje distans. Det vill säga att tiden i sekunder på 1 500 m

Vi körde dunderdygnstema på ett KM för några år sedan. 14 km terräng, 4,8 km grus, 400 meter sprint och avslutade med 1 km uppför Götaforsliden med start utanför krogen där vi en gång startade klubben och slut hemma hos ordf. Som poängberäkning körde Robe

Ja - hur var det nu det var....

Jo, varje löpares tid på 14 km i Skatås i räknades om till VDot för motsvarande sträcka slätlöpning, vilket blev poängen i den grenen. Därefter räknade vi ut en förväntad tid på 4.8 km och med en omvänd jaktstart blev det,