Quote from Guest on 9 July 2007, 14:13Jag är egentligen inte helt grön på löpning då jag i min ungdom var ganska framgångsrik, sprang på vilja. Det har gått 15 år, jag har fött barn och blivit överviktig.
Nu är jag enormt sugen på att börja löpträna, dels för att komma i form och utvecklas.
Jag är egentligen inte helt grön på löpning då jag i min ungdom var ganska framgångsrik, sprang på vilja. Det har gått 15 år, jag har fött barn och blivit överviktig.
Nu är jag enormt sugen på att börja löpträna, dels för att komma i form och utvecklas.
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 14:23Jga skulle nog börja med raska promenader först. Alltså så raska att det känns jobbigt att hålla farten. Om det, efter några gånger, fortfarande känns ok i benen skulle jag växla över till att jogga korta avsnitt i promenaderna. T ex i 3 minuter och sen g
Jga skulle nog börja med raska promenader först. Alltså så raska att det känns jobbigt att hålla farten. Om det, efter några gånger, fortfarande känns ok i benen skulle jag växla över till att jogga korta avsnitt i promenaderna. T ex i 3 minuter och sen g
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 14:33Hej Nellie!
Jag håller med Lady G om att ett Coopertest kan vara lite väl så här i början. Ta det efter att du har kört ett tag i stället.
Sätt upp mål och skynda långsamt är de bästa råden jag kan ge.
- Sätt först upp ett stort mål som du vill nå ino
Hej Nellie!
Jag håller med Lady G om att ett Coopertest kan vara lite väl så här i början. Ta det efter att du har kört ett tag i stället.
Sätt upp mål och skynda långsamt är de bästa råden jag kan ge.
- Sätt först upp ett stort mål som du vill nå ino
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 18:58Hejsan,
Ja det e kanske lite overkill o börja med cooperstest. Jag ville bara se vart jag låg i landet. Det är bara typiskt mig att gå ut hårt o sen öka. 🙂
Era råd låter ju fantastiskt bra o vettiga. Tar verkligen det till mig. Tack.
Det där med mål o
Hejsan,
Ja det e kanske lite overkill o börja med cooperstest. Jag ville bara se vart jag låg i landet. Det är bara typiskt mig att gå ut hårt o sen öka. 🙂
Era råd låter ju fantastiskt bra o vettiga. Tar verkligen det till mig. Tack.
Det där med mål o
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 19:09Känns det roligt kan du gå 3/springa 3 i till exempel 5 intervaller, det blir sammanlagt 30 minuter. Före kan du promenera raskt i 5-10 minuter och efetråt promenera ner 5-10 minuter och stretcha benen lite, så borde du hamna runt en timmes träning totalt
Känns det roligt kan du gå 3/springa 3 i till exempel 5 intervaller, det blir sammanlagt 30 minuter. Före kan du promenera raskt i 5-10 minuter och efetråt promenera ner 5-10 minuter och stretcha benen lite, så borde du hamna runt en timmes träning totalt
Quote from Bjarne Lewin on 9 July 2007, 21:40Jag hade ett totalt träningsuppehåll (mycket problem i familjen dödsfall mm) för ett par år sedan. Jag flyttade dessutom samtidigt och fick en enorm lång och brant backe på vägen till jobbet, varpå jag dessutom slutade cyckla till jobbet. Jag blev jättefö
Jag hade ett totalt träningsuppehåll (mycket problem i familjen dödsfall mm) för ett par år sedan. Jag flyttade dessutom samtidigt och fick en enorm lång och brant backe på vägen till jobbet, varpå jag dessutom slutade cyckla till jobbet. Jag blev jättefö
Quote from Funbeat user on 9 July 2007, 21:53Hej Evely Pettson,
Tack för tipset. Ska absolut kolla länken du skickade mig. Just nu läser jag allt jag kommer åt o har tre tidningar som jag prenumererar på. Otroligt, prenumrerar annars aldrig på tidningar. O alla om hälsa. Man blir super insiprerad a
Hej Evely Pettson,
Tack för tipset. Ska absolut kolla länken du skickade mig. Just nu läser jag allt jag kommer åt o har tre tidningar som jag prenumererar på. Otroligt, prenumrerar annars aldrig på tidningar. O alla om hälsa. Man blir super insiprerad a
Quote from Bjarne Lewin on 9 July 2007, 22:29HÄrligt att höra att du är så inspirerad Nellie! Du kommer säkert att komma i gång med löpningen på ett för dig bra sätt! Så är det ju vi är alla individer. Det viktigaste är nog att inte öka på för snabbt och dra på sig skador.
Det kommer du, med din in
HÄrligt att höra att du är så inspirerad Nellie! Du kommer säkert att komma i gång med löpningen på ett för dig bra sätt! Så är det ju vi är alla individer. Det viktigaste är nog att inte öka på för snabbt och dra på sig skador.
Det kommer du, med din in
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 12:46Jag är också totalt nybörjare på jogging, men har fattat att jag måste börja långsamt. Men jag har bara hållt upp m min träning i en mån, o innan dess gick jag på mkt konditionspass på gymet o använde deras maskiner. Så jag tycker ju inte att jag är nybör
Jag är också totalt nybörjare på jogging, men har fattat att jag måste börja långsamt. Men jag har bara hållt upp m min träning i en mån, o innan dess gick jag på mkt konditionspass på gymet o använde deras maskiner. Så jag tycker ju inte att jag är nybör
Quote from Funbeat user on 31 July 2007, 12:52Du kan ju kika på det här schemat t ex, det är för att orka jogga hela tjejmilen:
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=11&Ph_ID=9&Rac_ID=95Det finns andra schema också, för att springa milen snabbare eller halvmara och mara om du vill
Du kan ju kika på det här schemat t ex, det är för att orka jogga hela tjejmilen:
http://www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=11&Ph_ID=9&Rac_ID=95
Det finns andra schema också, för att springa milen snabbare eller halvmara och mara om du vill