Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNybörjar i löpning
You need to log in to create posts and topics.

Tack, ska kolla på det! Just nu håller jag på att få in vanan och känna efter ur det känns o hur mkt jag orkar. men det är alltid bra att få mer tips och inspiration och jag vet att jag måste ha ngt att gå efter sen för att ha motivation att ta mig runt..

Om man blir medlem på http://www.madeinlumpen.se (gratis medlemsskap) så får man ett träningsprogram för konditionsträning (löpning) och styrketräning utformat efter några frågor man får besvara första gången man loggar in. Det är väl egentligen tänkt för ungdom

Linda!

Du skriver i en annan tråd om smärta i ett knä! Anledningen till att man ska börja långsamt med löpning är just risken för skador, läs smärta. Det är till och med så elakt att många åker på skador för att hjärtmuskeln växer till sig snabbaren än s

Nja, om knät var det mest bra info o ha i fall att...har eg inga problem m knäna, men nu igår har jag gått o sträckt mig i vänster låret!!!! (#) Märkte att det kom lite i sön, men tänkte att lite träningsvärk är väl inte så konstigt att få. Igår när jag v

Jag fick rådet att ha s.k. "aktiv vila" när jag hade sträckt baksidan av ena låret.
Dvs. träna, men i lite lugnare former än vanligt. Kanske inte är så smart att springa långt/snabbt osv.
Du kan ju också googla lite och se om du hittar nått användbart.

Ja, har förstått att jag inte behöver sitta still på en stol hela tiden iaf. 😉 Får väl se hur det går att göra andra saker, cykla kanske e bättre än o gå? Får väl testa mig fram.
Ska googla lite sen, har inte haft tid t det bara.

En del straffar gud med detsamma!

I går blev det mycket promenader. Förflyttnignar från en punkt till en annan och så strosade vi i en park. Jag kanske gick mellan 2,5 och 3 timmar det mesta på asfalt. På kvällen kände jag att jag var trött i vaderna men

Evely.
Har du provat värmeskydd för vaden? Jag har ett sånt där blått Rheband för vaden som är kanonbra. I söndags sprang jag på löpband och kände av vänster vad sista 10 min. Fortsatte ändå, men stretchade lite extra. På kvällen ömmade det ganska rejält

Tja, jag tog det ju inte som skäll Evely, jag hoppas verkligen att du blir bättre snart! (Även om jag inte kunde låta bli att dra på smilbanden efter ditt självironiska inlägg.;)) Trösta dig med att vi nu är två som går omkring m sträckningar! (#)

Ska t

Hej!

Tänkte för några veckor sedan att komma i gång med löpningen. Gick nog ut lite för hårt... 4 pass första veckan. Har ju ändå tränat en del annat. Sedan körde jag på med några pass till men nu har jag fått ont i hälsenan på vänster fot. När jag går ä